udrzitelnost2017

Udržitelnost pro výrobu a obchod

– aneb ZÁKAZNÍKOVI UŽ JEN NÍZKÁ CENA NESTAČÍ

 

Loga

 

Víte, že…

  • polovině populace nejsou „cizí“ témata CSR a udržitelného rozvoje.
  • pro čtvrtinu populace je velmi důležitá společenská odpovědnost zaměstnavatele.
  • 13 % lidí považuje společenskou odpovědnost firem za velmi důležitou během zakoupení produktů či služeb dané společnosti.
  • 1 z 10 Čechů by si rozhodně připlatil za výrobek šetrný k životnímu prostředí či v případě, že by částka z něj byla určená na prospěšné projekty.
  • od významných firem v oblasti CSR lidé očekávají: zodpovědné chování k vlastním zaměstnancům, ochranu životního prostředí a přírody a pravdivou komunikaci k zákazníkům. (Ipsos 2016)

Jak obstát a co nejlépe splnit tyto požadavky? Odpovědi přinesl seminář Udržitelnost pro výrobu a obchod – aneb Zákazníkovi už jen nízká cena nestačí, který se konal 22. 3. 2017 v konferenčních prostorách společnosti PwC Legal (City Green Court, Hvězdova 1734/2c, 140 00 Praha 4).

 

 

PROGRAM A PREZENTACE KE STAŽENÍ:

Pro stažení prezentace klikněte na jméno konkrétního řečníka v programu níže.
Celý archiv prezentací v souboru RAR můžete stáhnout ZDE

 


 

PROGRAM:

9:00-9:10        Zahájení

9:10     Jak vnímá udržitelnost český spotřebitel

Tomáš Macků, Research & Communication Director, Ipsos

Vybrané výsledky z výzkumů.

9:30     Co obchodníky zajímá o produktech, protože by se jich na to mohli ptát jejich zákazníci?

Gabriela Bechynská, ředitelka komunikace společnosti pro Českou republiku a Slovensko

Udržitelnost a CSR z pohledu globálního producenta potravin Mondelēz International, který je předním světovým výrobcem čokolády, sušenek, žvýkaček a bonbonů. Své výrobky prodává ve 165 zemích světa. Zaměstnává téměř 100 tis. zaměstnanců. Jak se tento globální hráč staví k otázkám udržitelnosti a CSR z globálního i lokálního pohledu? Téma palmového oleje, udržitelné zdrojování kakaa a pšenice. Reformulace produktů a jaké k nim stanovené cíle. Snižování množství odpadů, opatření v továrnách atd.

9:50     Obchodní obslužnost venkova coby veřejná služba

Lukáš Němčík, Manažer, Svaz českých a moravských spotřebních družstev, Skupina COOP, COOP Mobil

Maloobchod a provoz prodejen v regionech je dlouhodobě podceňovaným tématem. Díky aktuální nízké nezaměstnanosti jsou ovšem zjevné důsledky spočívající v omezování otevírací doby, menší komfort a další důsledky spojené s nedostatkem personálu. Přitom prodejnu ve své obci považuje za důležitou většina obyvatel.

10:10   Zvyšování prodeje díky udržitelným obalům

Martin Hejl, jednatel, THIMM Obaly

Úspěšné obaly z pohledu zvýšení prodeje mohou být i ekologicky udržitelné, což je důležité nejenom pro řetězce, ale i stále rostoucí skupinu e-commerce. Udržitelné obaly mohou být dokonce i jedním z faktorů zvyšující prodeje. Jak zvýšit šance svých produktů v prodejních regálech? Více se dozvíte v prezentaci.

10:30-11:00    PŘESTÁVKA NA KÁVU

11:00   Vnímání udržitelnosti ze strany obchodníků

Pavel Mikoška, viceprezident SOCR ČR pro obchod

11:20   Spotřebitelské soutěže

Petr Glogar, Miloš Sochor, advokáti PwC Legal

Od ledna 2017 se pořádání spotřebitelských soutěží neřídí podle zákona o hazardních hrách a jejich regulace nepodléhá tak přísným pravidlům. Co si tedy (ne) mohou dovolit řetězce a na co již nesmí nalákat zákazníka?

11:40   ftrace: sledovatelnost a maximum informací o produktu

Michal Bílý, obchodní ředitel, GS1 Czech Republic

Údaj o zemi původu dnes považujeme za informaci běžnou. Pro čerstvé potraviny však často není dostačující. Spotřebitel žádá více. Například z jaké farmy produkt pochází, kde a jakým způsobem byla ryba vylovena, zda je kvalita finálního produktu pravidelně kontrolována nebo jaký je proces jeho zpracování. fTRACE, platforma na bázi standardů Systému GS1, zákazníkům umožňuje zjistit původ produktů z kategorií maso, drůbež a ryby; v budoucnu také ovoce a zeleniny, mléčných výrobků a dalších.

12:00   Nezapomínejme na člověka…

Andrea Trčková, výkonná ředitelka, GERnétic

Místo pro Vaši udržitelnost. Hektická doba si žádá, abychom více mysleli také na člověka, zaměstnance, sebe sama.

12:20 – 12:30 CHAIR JÓGA s lektorkou GERnétic Blankou Chmelíkovou – aneb příjemné osvěžení za kancelářským stolem

12:30-13:15    OBČERSTVENÍ

13:15    Demokratický design – Udržitelný produkt dostupný pro všechny

Dobrý design je podle nás kombinací formy, funkce, kvality, udržitelnosti a nízké ceny, a říkáme mu demokratický design. Proto také neustále hledáme způsoby, jak dělat věci lépe, jednodušeji, chytřeji a s ohledem na životní prostředí.

Vladimír Víšek, manažer udržitelného rozvoje IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko

13:35   Neudržitelné pojetí udržitelnosti

Vlado Volek, Managing Director, Obalový institut SYBA

Vlnu požadavků na potravinářské obaly bez bisfenolů (BPA) válcuje v současné době vlna požadavků na obaly bez minerálních olejů (MOSH, MOAH). Kampaně často spouštěné pod praporem udržitelnosti se mohou míjet účinkem, či dokonce mohou udržitelnost toku potravin od producentů přes zpracovatele a obchodníky ke spotřebitelům zhatit. Popovídejme si, jak se podobné pasti vyhnout.

13:55   Když je z obalu odpad, zajímavosti nebo řešení pro budoucnost?

Eva Klánová, jednatelka, Press21

Odpad je především surovina. Firmy si kladou vysoké cíle, jak snížit produkci odpadů při výrobě. Prezentace přinese několik konkrétních příkladů, jak firmy využívají odpad jako surovinu, např. pro obaly svých produktů.

14:15-14:25    CHAIR JÓGA s lektorkou GERnétic Blankou Chmelíkovou – aneb příjemné osvěžení za kancelářským stolem

14:25-15:00    ZÁVĚREČNÁ DISKUZE – NETWORKING