Blíží se období „grilovacích“ pátků a sobot

Celkové výdaje domácností na grilovací sortiment rostou.

Výdaje domácností spojené s grilováním rostou od května do září. Alespoň jednu položku z potravin, koření či přílohových omáček určených ke grilování, nakoupilo během roku sedm českých domácností z deseti.

Grilování je jeden ze způsobů tepelné úpravy potravin a díky různým typům grilů je dnes možné si dopřát grilování v jakoukoli roční dobu. Hlavní sezónou i přesto zůstává období jarních a letních večerů, které umožňují příjemné venkovní posezení.

Domácnosti tak vykazují nejvyšší výdaje za grilovací sortiment právě během letních měsíců. Nárůst výdajů je možné sledovat už od května a trvá až do září. Spolu s tím, jak stoupá obliba grilování, rostou i výdaje domácností na grilovací sortiment.

Nejvyšší jsou výdaje za masové produkty

Sortiment na grilování se už ve většině domácností zabydlel. Alespoň jednu položku z potravin, koření či přílohových omáček určených ke grilování, nakoupilo během roku sedm českých domácností z deseti. V porovnání s ostatními měsíci v roce se pak během letních měsíců zvýšil počet domácností nakupujících sortiment na grilování až trojnásobně.

Jak uvádí Jaroslava Brzáková, Consultant, GfK, Spotřebitelský panel, jednoznačně nejvyšší útratu měly ve sledovaném období (listopad 2015 a 2016) domácnosti za všechny masové produkty učené ke grilování, následovalo grilovací koření a ochucovadla a sýr určený ke grilování. Masové produkty (např. klobásy, salámy) určené pro grilování a koření včetně ochucovadel nakupovaly domácnosti během roku až třikrát.

Z masných výrobků nakupovalo nejvíce domácností uzeniny a klobásy na grilování a v průměru si každá domácnost nakoupila této grilovací pochoutky téměř 2 kg ročně. Čerstvé maso připravené ke grilování nakupovalo, ve srovnání s uzeninami, méně domácností a v průměru nakoupily 1,6 kg takto připraveného masa.

Sýry na grilování se staly vítaným zpestřením letního grilovacího menu. Výdaje domácností na tuto pochoutku meziročně rostly, přičemž je během roku převážná většina výdajů domácností uskutečněná v době od května do září. Této pochoutky nakoupily domácnosti v průměru 0,8 kg.

Výdaje za nákupy grilovacího koření tvořily asi jednu desetinu všech výdajů domácností na koření. Marinády a studené přílohové omáčky se ukázaly podle výdajů domácností jako typický sortiment vhodný pro grilování. Různými marinádami se zásobují domácnosti právě v letním období, během měsíců květen až září vydaly domácnosti více jak tři čtvrtiny celkových výdajů za marinády a také je v tomto období nakupovalo v porovnání s ostatními měsíci v roce více domácností.

Domácnosti, které nakupovaly během letních měsíců maso a masové výrobky určené na grilování vykázaly zároveň i výdaje za majonézy, tatarské omáčky a kečupy, kterým se budeme věnovat v samostatném článku v květnovém vydání Retail News.

A jaká masa Češi konzumují? Vítězem jsou uzeniny, drůbeží a vepřové maso, jak vyplývá průzkumu společnosti MEDIAN, Market & Media & Lifestyle – TGI, 3. kvartál 2016 a 4. kvartál 2016.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v dubnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *