Dresinky a omáčky kupuje téměř každá domácnost

Sezóna salátů právě začala!

Producenti i obchodníci se shodují, že Češi jsou stále odvážnější, pokud jde o chuťové variace, rádi zkouší novinky a ochutnávají méně obvyklé druhy salátů i zálivek či dresinků.

Průzkum agentury STEM/MARK ukázal, že zásady zdravé výživy důsledně dodržuje pouze 6 % Čechů. Zeleninu, ovoce nebo ryby konzumujeme trvale v nedostatečném množství. S dodržováním zásad zdravé stravy může pomoci konzumace čerstvých zeleninových salátů, jejichž sezóna právě nastává.

„Dospělý člověk by měl denně sníst až 400 gramů syrové zeleniny a asi 200 gramů ovoce,“ upozorňuje Mgr. Kateřina Šimková, nutriční specialistka a odborná garantka společnosti Zdravé stravování. Dostatek syrové zeleniny ale denně sní jen 4 % dotázaných. Dobrou zprávou je, že podle výsledků průzkumu si stále častěji potrpíme na kvalitní a čerstvé potraviny.

Pozitivní změny trendů

Prodeje čerstvého sortimentu salátů v posledních několika letech poměrně výrazně rostou.

Společnost Tesco přichází letos se spotřebitelsky atraktivními novinkami a nabízí čtyři varianty salátu Salanova a Salanova Crispy v květináči. Každý kupující si je tak přímo v květináči může odnést domů, dopěstovat a konzumovat kdykoli opravdu čerstvé. V nabídce jsou od dubna dva druhy a celkem čtyři varianty těchto salátů.

Češi milují grilování masa, nicméně stále větší počet lidí obohacuje své menu také o nejrůznější úpravy čerstvé i grilované zeleniny, sýrů nebo ovoce a v repertoáru nesmí chybět ani zeleninové saláty či v poslední době tolik oblíbené dipy, omáčky, hořčice a křeny.

„Těmto moderním trendům odpovídá stoupající obliba našich směsí Avokádo jako je Grilovaná zelenina, Grilovací s bylinkami, Tzatziky, z kategorie křenů Avokádo u spotřebitelů boduje novinka z loňského roku Křen brusinkový. Stálicí pak zůstávají tekuté marinády Avokádo jako marináda Gril, Pikantní či Medová-pikantní. Všechny jsou bez přidaného glutamátu, konzervantů a umělých barviv,“ zdůrazňuje Hana Olšerová, brand manažerka společnosti Pěkný-Unimex

Koření ve znamení přírody

„Spotřebitel nejčastěji vyhledává sypké kořenící směsi a poslední dobou i jednodruhové koření. Vyššímu prodeji jednodruhového koření nahrává současný trend zájmu o vaření a stále lepší znalosti spotřebitelů o vlastnostech koření a jeho využití nejen při tradiční přípravě jídla, ale i při přípravě specialit,“ uvádí Hana Olšerová. Podle ní jsou ale stálicí v oblibě také hotové kořenicí směsi na maso i zeleninu, se kterými je příprava letních pochoutek snadná a rychlá,

„Podle našich zkušeností přetrvává poptávka po klasickém koření a tradičních směsích, ale vliv médií občas vede ke zvýšenému zájmu zákazníků o netradiční směsi, určené k přípravě lehčích a zdravějších pokrmů. Spotřebitelé preferují výrobky s přidanou hodnotou, zajímá je obsah glutamátu a soli, hledají rychlé informace o výrobku pomocí piktogramů. Nejžádanějšími z těchto směsí jsou Grilovaná zelenina či Bylinkové máslo. Zájem o vaření a zdravý životní styl je značný, což je dobře a my tím dostáváme jako výrobce možnost zareagovat na poptávku zcela novými produkty,“ popisuje trendy Štěpánka Drašnarová, jednatelka společnosti DRANA. Firma nově představuje kořenicí směsi Country a Baby gril pro dětské strávníky. Spotřebitelům, kteří by si rádi i doma připomněli atmosféru a chutě z letní dovolené, jsou určeny bylinkové směsi jako Provensálské koření, Tzatziky, Gyros a další.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v květnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *