Světový trh s masem jde po covidu nahoru

Dlouhodobě vzestupný trend v produkci a spotřebě masa přerušil nástup pandemie a také epidemie prasečího moru, která zdecimovala stavy zvířat zejména v Číně, největším producentovi vepřového masa.

Celosvětová výroba tří hlavních druhů masa (vepřového, hovězího s telecím a kuřecího) klesala v období 2019 – 2020, přičemž předloni byla skoro o 10 mil. tun nižší než v roce 2018. Ale loni meziročně stoupla o 5,3 % na více než 266 mil. tun. Letos by měl rostoucí trend pokračovat. Celý článek

Revoluce na talíři: Mléko – nemléko, řízek – neřízek

Budou z nás flexitariáni, vegetariáni nebo vegani? Nastanou milovníkům masa těžké časy?

Řešením, jak snížit ekologickou zátěž živočišné výroby, vidí mnoho lidí v potravinách na bázi alternativních proteinů. Tyto nové potraviny mají mnoho příznivců, ale i odpůrců.

Životní styl a tím pádem i strava se neustále proměňují. Průměrně se uvádí, že dospělý člověk by měl denně přijmout mezi 2 000 až 2 500 kcal, nicméně optimální množství a složení jídelníčku se pro každého individuálně liší dle věku, pohlaví, fyzické aktivity a zdravotního stavu. Jakákoli nadměrná spotřeba je potenciálním plýtváním s důsledky pro lidské zdraví i celou planetu. V posledních letech se proto řada lidí snaží stravovat tak, aby své zdraví i životní prostředí chránili. Podle březnového průzkumu společnosti Danone realizovaného prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos, bere při nákupu potravin v úvahu jejich vliv na životní prostředí 35 % Čechů. Celý článek

VDECHNĚTE SVÉ PRODEJNĚ NOVÝ ŽIVOT!

Zajímalo by Vás, co dělá prodejnu chytrou prodejnou?

Co kdybyste mohli podpořit novou provozní efektivitu, zlepšit zážitek v prodejně a generovat data pro hloubkovou analýzu vašich prodejů a další statistiky?

Představte si, že pokud propojíte osvětlení a software Interact Retail, tak toto získáte, plus mnohem více. Otevřou se vám dveře k vytváření flexibilních prodejních prostor, budete moci dálkově ovládat a sledovat jednotlivé sekce své prodejny, a vyvolávat specifické chování nakupujících prostřednictvím zónování prodejny a vhodně zvolených barev světla. Celý článek

Online marketplace společnosti Kaufland: Prodávejte v 5 000 kategoriích

V roce 2023 se spustí nový online marketplace společnosti Kaufland v Česku a na Slovensku. Tím se koncept úspěšného německého marketplace Kaufland.de zrealizuje i na mezinárodní úrovni. Díky novým distribučním kanálům se prodejcům naskytne další šance na zvýšení svého obratu v online obchodování – bez ohledu na to, zda již prodávají online, či nikoli.

Již 32 milionů návštěvníků měsíčně na Kaufland.de

Na Kaufland.de najdou zákazníci 30 milionů produktů v 5 000 různých produktových kategoriích, které se – na rozdíl od kamenných prodejen – ve většině případů netýkají prodeje potravinářského zboží. Celý článek

Nové možnosti a technologie řízení cen

Řízení cen a cenová konkurenceschopnost patří mezi klíčové oblasti, které významně ovlivňují postavení obchodní firmy na trhu a její ekonomické výsledky.

Nastavení cen významnou měrou ovlivňuje tržní podíl, počet zákazníků a nákupů, průměrný nákup, tržby za prodej zboží, obchodní marži i rentabilitu.

V oblasti retailu bylo obvyklé řízení cen marží na základě nákupních cen, popř. doporučených prodejních cen od dodavatelů. U části nabídky, typicky u omezeného počtu nejprodávanějších položek v jednotlivých sortimentních kategoriích nebo definovaném spotřebním koši, byly ceny korigovány podle cenových průzkumů založených na monitoringu regálových cen v konkurenčních prodejnách. Celý článek

Tatarka, majonéza, hořčice nebo přílohová omáčka?

Dresinky a omáčky nejvíce kupujících přilákají v období od pozdního jara do poloviny léta.

Za kečupy vydávají nejvíce rodiny s dětmi do 14 let. Naopak u hořčice bychom za jen o něco nižší porcí útraty našli domácnosti starších párů a jednotlivců. Mladší jedno či dvoučlenné domácnosti hrají podle zjištění GfK Czech oproti jiným kategoriím významnější roli v nákupech přílohových omáček.

Nejširší okruh kupujících oslovuje hořčice, kterou v uplynulém roce nakoupilo takřka 90 % domácností. Následují kečupy s přibližně 80 % a jen lehce nižší počty kupujících vloží do svých košíků tatarku či majonézu. Celý článek

Do onlinu je třeba dostat emoce, zážitek, odbornost a lidskost

Do online vstupují stále častěji tradiční kamenní obchodníci. Jak ale upozorňuje Matěj Kapošváry, výkonný ředitel společnosti Shopsys, zdaleka nestačí jen spustit webovou stránku, kde zákazník dokáže dát zboží do košíku a zaplatit jej.

Společnost Shopsys, tvůrce e-shopových platforem, prochází velkými změnami.

Z pozice ředitele odešel po 19 letech zakladatel firmy Petr Svoboda a na své místo jmenoval Matěje Kapošváryho, který dosud působil na pozici provozního ředitele. Celý článek