Jižní Čechy – region s dosud nevyčerpaným potenciálem

IGY Centrum, největší obchodní centrum Jihočeského kraje, oslaví začátkem listopadu 5 let od slavnostního otevření po přestavbě. Jak se změnilo? Jak ustálo covidové uzávěry a jak se mění jeho zákazník? O tom všem jsme hovořili s Radkou Rajnochovou, Centre managerkou IGY Centrum České Budějovice.

Nákupní centra v Česku navštíví ročně přes 300 milionů návštěvníků. Vysoká je i obsazenost ploch nákupních center, a to na úrovni 96 procent, jak ukazují data projektu Index návštěvnosti, který pro Asociaci nákupních center ČR zpracovala poradenská a auditorská společnost PricewaterhouseCoopers (PWC). Celý článek

Pokladní zóna jako prémiová prodejní plocha

Sortiment zboží speciálně přizpůsobený prostoru pokladní zóny zůstává důležitým zdrojem příjmů ve všech typech prodejen, včetně těch vybavených samoobslužnými pokladnami.

Výrobky nabízené v pokladní zóně musí splňovat několik základních požadavků: musí se jednat o nekomplikované položky, které zákazník rychle vezme a dá na pokladní pás nebo sám naskenuje, odpovídají konceptu prodejny nebo celkovému sortimentu a jsou atraktivně prezentovány.

Výrobky nabízené v pokladní zóně jsou někdy s nadsázkou označované jako „ufňukané zboží“. Celý článek

Při nákupech pracích a čisticích prostředků preferujeme značkové výrobky

Český spotřebitel dávkuje málo, pokud pere v tekutých pracích prostředcích nebo prášcích, zatímco kapslí dávkuje až moc.

Při nákupech pracích prostředků dáváme přednost značkovým výrobkům. Slevové akce jsou v této kategorii podstatně důležitější než na rychloobrátkovém trhu celkem.

Za akční nákupy pracích prostředků jsme podle výsledků Spotřebitelského panelu GfK Czech vynaložili bezmála tři čtvrtiny z celkových výdajů. Celý článek

Nové možnosti segmentace trhu

Věrnostní programy, které v dnešní době využívá většina obchodních řetězců, umožňují různé způsoby segmentace trhu.

Jednou z možností segmentace trhu je rozdělení zákazníků podle dojezdové vzdálenosti do prodejny. To představuje v kombinaci s elektronickou komunikací silný nástroj pro udržení zákazníků a příležitost, jak zlepšit výsledky a ekonomiku prodejen.

V podmínkách retailu se běžně využívá segmentace trhu podle základních demografických charakteristik, například věku a pohlaví v kombinaci s prodejními daty, např. objemem, frekvencí a strukturou nákupů jednotlivých zákazníků. Celý článek

Mléko a mléčné produkty: Světový trh roste

Chovem mléčného skotu se ve světě podle Organizace Spojených národů pro výživu a zemědělství (FAO) zabývá kolem 150 mil. farmářských rodin, převážně v rozvojových zemích.

Hodnota globálního trhu s mlékem a jeho produkty se v roce 2020 odhadovala na skoro půl bilionu USD, samotná mezinárodní směna pak na 9 mld. USD. Zatímco v roce 2018 čítala stáda dojnic skoro 135 mil. kusů, loni skoro 139 mil. a letos počet mléčných krav poprvé přesáhne 140 mil. Z toho jich je 59,8 mil. v Indii, 20,2 mil. v Evropské unii a skoro 17 mil. v Brazílii. Celý článek

Potravinářům by pomohly kompenzace i nižší DPH na potraviny

„Pokud se nezmění nic s cenami vstupů, ať už se jedná o zemědělskou surovinu, elektřinu, plyn, obaly a další, tak se nemůže zastavit růst cen potravin,“ vysvětluje Dana Večeřová, prezidentka Potravinářské komory ČR.

70 až 80 % výrobků členů Potravinářské komory se prodává přes obchodní řetězce. I to je důvod, proč se snažit o z obou stran korektní spolupráci, navíc v tak složité době, kterou dnes prožíváme.

Česká republika se v rámci EU řadí k přeborníkům ve zdražování. Jaký očekáváte další vývoj u cen potravin?

Celý článek

Kaufland v Olomouci vsadil na automatizaci

Kaufland dokončil distribuční centrum v Olomouci. Za 1,7 miliardy Kč v něm má i unikátní automatický vyskladňovací systém.

Kaufland v České republice provozuje dvě distribuční centra – v Modleticích u Prahy a v Olomouci. Z geografického pohledu jde o ideální logistickou lokaci, která je schopna denně zásobovat všech 139 prodejen. Distribuční centra se navíc, co se týče sortimentu, umí v případě potřeby z 90 % zastoupit.

Společnost Kaufland si ve všech zemích zajišťuje logistickou službu vnitrofiremně a do trvalého vývoje logistických procesů neustále investuje. Celý článek