Program Cesty spojuje mladé uprchlíky z Ukrajiny a firmy

V Česku žije více než 340 tis. ukrajinských uprchlíků. Z toho podle dat českého výboru pro Unicef je 72 % ekonomicky aktivních.

Největší bariérou k získání zaměstnání je pro Ukrajince neznalost češtiny, pro firmy zase nejistota, jak dlouho bude konkrétní osoba v Česku žít a zda má nostrifikovanou svou kvalifikaci.

„Nejnáročnější skupinu mezi ukrajinskými uprchlíky představují adolescenti ve věku 15-24 let, kterých žije v Česku více než 66 tisíc,“ říká Pavla Gomba, výkonná ředitelka UNICEF v České republice. Právě tato skupina by měla podle Pavly Gomba být v centru pozornosti, protože potřebuje další vzdělávání i odborné praxe nebo stáže, aby mladí lidé mohli rozvíjet svůj potenciál. Jedenm ze způsobů, jak to udělat, nabízí program Cesty organizace UNICEF ve spolupráci s MPSV. Celý článek

PET lahve a plechovky míří do zálohomatů

Význam zálohového systému: Zajištění 90% míry sběru PET lahví a plechovek a zvýšená míra recyklace.

Sběr pomocí zálohomatů nabízí recyklační smyčku, díky které lze zvýšit celkovou míru recyklace dvakrát až čtyřikrát. Aby ale systém dobře fungoval a nebyl jen další komplikací pro obchodníky, zejména ty menší, obce a další zúčastněné, musí být správně nastavena legislativa.

Aktuálně se v Česku sbírá necelých 80 % PET lahví, kýžených 90 %, které bude vyžadovat nová evropská legislativa, se však bez zálohového systému pravděpodobně dosáhnout nepodaří. Horších výsledků ale Česko dosahuje v recyklaci – v tuto chvíli recykluje pouze přibližně 49 % PET lahví a 30 % plechovek. Celý článek

Zaměřeno na eko packaging

Eko packaging zdaleka nezahrnuje jen papírové obaly, jak je často bohužel veřejnosti prezntováno, ale týká se prakticky všech materiálů.

Pokud se podíváme obecně na růst celosvětové spotřeby plastů, je bohužel pravdou, že v některých destinacích či i průmyslových odvětví, se způsob, jakým lidstvo vyrábí a spotřebovává plastové obaly, vymyká kontrole. Není divu, že přichází stále více předpisů, jež vyvíjejí tlak na producenty, kteří zavádějí plastové obaly na trh.

Evropský parlament zakázal určité druhy plastových předmětů na jedno použití, jako jsou brčka, příbory a kelímky. Od letošního léta se budeme setkávat u nápojů již jen s tethered víčky, která jsou přichycena k obalu, takže nedojde k jejich nekontrolovatelnému litteringu. Vedle zákonů, nařízení či směrnic se stále častěji setkáváme i s řadou iniciativ, které napomáhají ke zlepšení environmentálních podmínek kolem nás. Celý článek

Agentura POS Media vytvořila pro KitKat výjimečný Shop in Shop

Udržitelnost je trendem, který nelze ignorovat. Ví to i in-store agentura POS Media, která vytvořila ekologický Shop in Shop pro značku KitKat.

Udržitelnost se v poslední době stala mimořádně důležitým tématem, které se prolíná všemi oblastmi – a tedy samozřejmě i reklamou. Zejména pro segment POS nosičů, jejichž výroba vyžaduje velké množství materiálu, je udržitelnost velkou výzvou. Jednou ze společností, které si zakládají na zodpovědném přístupu k životnímu prostředí, je přední in-store agentura POS Media, která se snaží v co největší míře aplikovat principy udržitelnosti a ekologického myšlení. Celý článek

Kyberšmejdi se nevyhýbají ani logistice

Kybernetická bezpečnost je zastřešující termín pro různé techniky, nástroje a postupy k ochraně před nelegálním přístupem nebo kybernetickými útoky.

Každý počítač, čidlo, kamera, dron, telefon, jenž jsou propojeny přes internet, jsou potenciálním cílem kybernetického útoku, jako je phishing, malware a ransomware. Mohou narušit celý výrobní řetězec a způsobit ekonomické ztráty a poškodit dobrou pověst firmy.

Moderní logistika závisí na digitálních nástrojích a komunikační. Technologie umožňují online obchodníkům snadno sledovat zásilky, komunikovat se zákazníky a partnery a získávat zásadní prodejní údaje. Díky této závislosti na technologiích jsou však systémy náchylnější ke kybernetickým útokům. Celý článek

Růst poptávky nabízí nové příležitosti

Trh s bezlepkovými, dia, bezlaktózovými, proteinovými nebo veganskými potravinami se stává stále významnějším segmentem, který flexibilně reaguje na měnící se potřeby spotřebitelů.

Výrobci, distributoři i prodejci jsou nuceni pečlivě sledovat aktuální trendy v oblasti surovin, technologií zpracování i složení produktů, aby zůstali konkurenceschopní a mohli nabídnout výrobky, které odpovídají náročným standardům zdravého a funkčního stravování.

Zájem o bezlepkové, bezlaktózové a veganské potraviny, potraviny bez cukru nebo s přidanými proteiny se na tuzemském trhu v posledních letech výrazně zvýšil. Tento trend je poháněn nejen rostoucím počtem lidí s diagnostikovanou celiakií, laktózovou intolerancí nebo potravinovými alergiemi, ale také celkovými změnami ve stravovacích návycích. Nabídka je velmi různorodá, výrobci samozřejmě reagují na spotřebitelské požadavky rozšiřováním nabídky produktů, což vede k větší dostupnosti a pestrosti těchto potravin v obchodech. Celý článek

Obsluhované úseky mají stále své místo

Způsob prodeje ovlivňuje nedostatek lidské pracovní síly, postupující digitalizace i umělá inteligence.

Část zákazníků si do prodejny přichází pro zboží i radu prodavače, část, a to zejména kvůli úspoře času, dává přednost rychlému nákupu v úsecích bez obsluhy. Kdy má význam zřizovat nebo udržovat úseky s obsluhou a kdy se bez ní obchodník obejde?

Rozdělení prodejní plochy do různých úseků je nejen logické, ale z hlediska nákupní mise také praktické. A zatímco jeden druh zboží k jeho prodeji kromě atraktivního vystavení prakticky nic jiného nepotřebuje, jiné se lépe prodává, pokud k němu prodavač zákazníkovi „přibalí“ doporučení nebo vysvětlení, proč je pro něj to nejhodnější. V jistých případech může obsluhovaný úsek přinášet obchodníkovi větší zisk, než kdyby jej nechal bez obsluhy. Stále větší roli při rozhodování, zda se přiklonit k první nebo druhé variantě, nicméně hraje i nedostatek lidské pracovní síly a významný pomocník v podobě umělé inteligence. Celý článek