Zásilkový prodej otestován v praxi

Online se často přepravuje vzduch

Zásilkový prodej už několik let kontinuálně roste. S tím také stoupá objem obalů a zásilek. Co to znamená pro on-line prodejce a koncové zákazníky? Společnost THIMM Consulting to chtěla vědět přesně a v praxi otestovala on-line prodej v oborech s nejvyššími obraty a u top on-line prodejců.

Zkušenost s nákupem on-line má v České republice podle letního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), kterého se zúčastnilo více než 1500 respondentů, 89 % uživatelů internetu ve věku patnáct a více let. Celý článek

Gastronomie v obchodních centrech

Food courty jsou součástí nákupního komfortu

Blíží se předvánoční nákupy a doba, kterou strávíme v obchodních centrech, se výrazně prodlouží. Budeme více a déle nakupovat, ale vyčerpáni nákupem také o to více využívat služeb tzv. food courtů, jejichž plocha se v posledních letech rozrůstá.

Podle průzkumu Shopping Centre Index provedeného společností CBRE na jaře letošního roku se průměrný obrat realizovaný v obchodních centrech v České republice zaznamenaný indexem meziročně zvýšil o 12,5 % (o téměř 6 000 Kč/ m2/ rok). Celý článek

Je cukr skutečně škodlivý?

Problémem jsou hlavně přidané cukry

Sacharidy jsou hlavní složkou lidské stravy, měly by činit 50-60 % celkové energetické potřeby. Většinu z toho by měly tvořit tzv. složené cukry, neboli polysacharidy, především škrob. Jednoduché cukry, tzv. bílý cukr, pak jen 10 %.

Enormní spotřeba cukru, především sacharózy neboli bílého cukru, ale i fruktózy či glukózy, je celosvětový problém. U nás připadá na jednoho člověka skoro 40 kg cukru ročně, což je dvojnásobek doporučovaného množství. Celý článek

Více než jen pokladní zóna

Zákazník si rád hraje

Pokladní zóna se v posledních letech radikálně mění. V prodejnách, které využívají samoobslužné pokladny, ubylo impulsního sortimentu a přibylo technologií.

Moderní pokladní zóna již není místem, kde zákazník stojící ve frontě má dost času, aby se rozhlížel a na poslední chvíli vybíral z nabídky impulsního sortimentu, který mu má zpříjemnit chvíle čekání a obchodníkovi ještě o něco navýšit tržby. Trend směřuje k tomu, aby byl i v oblasti pokladní zóny zákazník co nejvíce samostatný. Celý článek

Prací a mycí prostředky zaplavily inovace

Trhu pracích a mycích prostředků se daří. Výrobci si pochvalují především mírné oživení v prvně jmenovaném segmentu.

„Přispěl k tomu zejména pozitivní vývoj v moderních kategoriích, jako jsou tekuté prací prostředky, anebo segment předdávkovaných pracích prostředků – kapslí,“ říká Petr Bezányi, manažer marketingu divize Pracích a čisticích prostředků Henkel ČR. Podle něj vykazuje trh velký potenciál. A to především díky všeobecnému trendu ulehčování každodenních činností. Celý článek

GDSN: startujeme v listopadu

Zaměřeno na kmenová data

Maloobchod se vyznačuje vysokou mírou interakce mezi velkým počtem obchodních partnerů. Tato vzájemná spolupráce zajišťuje, že je koncovým zákazníkům od dodavatelů přes logistická centra a prodejny obchodníků dodáváno požadované zboží. Jak různorodost, tak objem rychloobrátkového zboží je přitom obrovský. Používání společných standardů je proto nezbytná podmínka fungování tohoto dodavatelského řetězce.

Maloobchod ke svému fungování úspěšně využívá standardy GS1 pro identifikaci, automatický sběr a elektronickou výměnu dat. Celý článek

Potravinářská inspekce moderního střihu je tu už 30 let

Kontrolovaných oblastí postupně přibývalo

V průběhu uplynulých třiceti let se inspekce, dozorující potraviny, ale také zemědělské produkty a dočasně dokonce i mydlářské a saponátové výrobky, dynamicky proměňovala.

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) si v těchto dnech připomíná třicáté výročí své existence, a to v podobě, jíž byly položeny základy zákonem č. 63/1986 Sb., o České zemědělské a potravinářské inspekci. Celý článek