2D: nová generace kódů pro retail

Retail stojí na prahu největší transformace od zahájení skenování čárových kódů před půl stoletím. Připravuje se na migraci k výkonnějším dvojrozměrným kódům.

Přechod na 2D kódy s sebou přinese mnoho příležitostí pro zlepšení procesů, snížení nákladů a posílení vazeb se spotřebiteli.

Zaberou méně místa na obalu, ale nabízí větší potenciál. Dvojdimenzionální datové nosiče umožňují kódování více dat než zavedené 1D kódy EAN-13 určené pro identifikaci balení pro koncové spotřebitele. Množinu kódovaných informací zde doplňují datum spotřeby, číslo šarže, sériové číslo apod. Celý článek

Vývoz vepřového masa z EU klesá

Z přibližně 275 mil. tun hlavních druhů masa (hovězího společně s telecím, kuřecího a vepřového), které se loni ve světě vyrobily, připadá největší podíl, a to 42 %,  na maso vepřové. Jeho produkce během období 2021 – 2023 stoupla ze 108 mil. na více než 116 mil. tun, avšak letos by se měla podle dubnové aktualizované předpovědi amerického ministerstva zemědělství (USDA) meziročně snížit asi o 0,6 % na 115,6 mil. tun.

Vepřové maso, jehož celosvětová spotřeba dlouhodobě stoupá (loni na 115,4 mil tun), si na globálním trhu udržuje dobrou pozici jako poměrně levný zdroj bílkovin zvláště, když stoupají náklady na produkci hovězího masa. Celý článek

V drogerii ROSSMANN nakupujeme v Česku již 30 let

V drogerii ROSSMANN mohou zákazníci v Česku nakupovat již 30 let. Jak hodnotí uplynulé roky, na co jsou nejvíce pyšní a jaké plány má společnost do budoucna? Odpovědi nám poskytli Karol Jakubek a Vít Podešva, jednatelé společnosti ROSSMANN.

Síť drogerií ROSSMANN byla založena v Německu v roce 1972 panem Dirkem Roβmannem. Aktuálně provozuje v devíti evropských zemích více než 4 700 prodejen a zaměstnává více než 62 000 pracovníků. V České republice funguje jako společný joint venture Dirk Rossmann GmbH Německo a A.S. Watson Group, což je největší health & beauty retailer s celosvětovým obratem 20 mld. euro a více než 16 000 prodejnami. Celý článek

Kandidáti nejvíc ocení flexibilitu a možnosti rozvoje

O vývoji na trhu práce a o motivačních faktorech, které kandidáti v náboru preferují, hovoříme s headhunterkou Barborou Tomšovskou, Managing Director, Touchdown Czech Republic s.r.o.

Trh práce se mění. Především tím, že na pracovištích pracuje najednou i pět různých generací. Svou roli v náboru hraje i schopnost učit se novým věcem, zvládat nové technologie. Přichází doba adaptability.

Zaměstnavatelé v náboru musí zvažovat i fakt, o jakou osobnost, o jaké talenty a s jakými zkušenosti týmy doplnit, aby byly diverzní, výkonné a přinášely inovace. Celý článek

Češi přicházejí rostlinné stravě na chuť

Rostlinná strava je celosvětově, Česko nevyjímaje, stále populárnější. Nevyhledávají ji zdaleka jen vegani a vegetariáni. Kam se ubírají trendy?

Podle dat výzkumné agentury FMCG Gurus v Česku stoupá trend flexitariánství, kdy lidé cíleně snižují konzumací živočišných produktů. V Česku se takto stravuje již 25 % populace.

Úhel pohledu se může lišit, nicméně jako veganské potraviny jsou považovány všechny plant-based produkty neobsahující živočišné deriváty a produkty, u kterých nebyly živočišné deriváty použity ani při výrobě. Celý článek

Omáčky, kečupy a dresinky: Češi více experimentují

Češi nedají dopustit na tradiční majonézu nebo hořčici, nebrání se ale ani moderním trendům a neobvyklým ingrediencím.

Chuťově vyvážená a kvalitní omáčka či marináda dokáže grilované pokrmy, ať jde o maso, ryby, zeleninu nebo sýry, pozvednout na zcela jinou úroveň a nabídnout originální chuťový zážitek.

Dochucovadla s kořením a bylinkami jsou zejména v jarních a letních měsících poptávaným artiklem. Češi rádi grilují, a právě při své oblíbené úpravě jídel tyto výrobky hojně a s oblibou používají. Mnoho lidí dnes vyhledává (nejen) ke grilovanému masu netradiční exotické omáčky, například s kokosem, sezamovým olejem či teriyaki, oblíbené jsou rovněž dresinky na jogurtové bázi. Na popularitě ale neztrácí ani klasická majonéza a tatarská omáčka. Celý článek

Při nákupu nealka rozhoduje chuť i složení

Zajímají se čeští spotřebitelé o to, co pijí? A po kterých nápojích sáhnou nejčastěji?

Podle některých výrobců a obchodníků se mění nákupní strategie, lidé využívají více promoční nabídky, dokáží si na ně počkat a nákupy nápojů více plánují.

Na trhu je k dispozici celá řada nealkoholických nápojů různého složení. Jedná se, kromě minerálních a pramenitých vod, o ovocné a zeleninové šťávy, ovocné a zeleninové nektary, nápoje obsahující pravý čaj (tzv. brewed tea) nebo ledové čaje (ice tea), ochucené ovocné nebo zeleninové nápoje, limonády, minerální vody ochucené, pitné vody ochucené a pramenité vody ochucené. Celý článek