
Zájem o produkty na grilování se tradičně významně zvyšuje s příchodem jara a léta, tedy hlavní sezóny. Poptávku v kategorii grilovacího sortimentu ovlivňují měnící se spotřebitelské preference, týkající se zejména originálních chutí, zdravějších alternativ potravin či výrobků s přidanou hodnotou.
Češi grilování milují, rádi si dopřejí a neváhají si připlatit za kvalitní maso, uzeniny, sýry nebo dresinky, nebrání se experimentům, a kromě osvědčené klasiky si čím dál častěji troufají zkoušet nové chuti, druhy masa i exotičtější varianty kořenících směsí či marinád. Na popularitě získávají i méně tradiční druhy potravin, vhodných na gril (tofu, sójové či luštěninové náhražky masa nebo rostlinné alternativy sýrů) a také výrobky, připravené k okamžitému použití, tzv. ready to grill a grill boxy. Pro výrobce i obchodníky je pozitivní zprávou, že grilovací sezóna se stále prodlužuje, lidé si grilovací party užívají v podstatě od prvních teplejších jarních dnů až do konce září, v případě příznivého počasí i během října. Celý článek