Grilování: Klasika i experimenty s kombinacemi chutí

Zájem o produkty na grilování se tradičně významně zvyšuje s příchodem jara a léta, tedy hlavní sezóny. Poptávku v kategorii grilovacího sortimentu ovlivňují měnící se spotřebitelské preference, týkající se zejména originálních chutí, zdravějších alternativ potravin či výrobků s přidanou hodnotou.

Češi grilování milují, rádi si dopřejí a neváhají si připlatit za kvalitní maso, uzeniny, sýry nebo dresinky, nebrání se experimentům, a kromě osvědčené klasiky si čím dál častěji troufají zkoušet nové chuti, druhy masa i exotičtější varianty kořenících směsí či marinád. Na popularitě získávají i méně tradiční druhy potravin, vhodných na gril (tofu, sójové či luštěninové náhražky masa nebo rostlinné alternativy sýrů) a také výrobky, připravené k okamžitému použití, tzv. ready to grill a grill boxy. Pro výrobce i obchodníky je pozitivní zprávou, že grilovací sezóna se stále prodlužuje, lidé si grilovací party užívají v podstatě od prvních teplejších jarních dnů až do konce září, v případě příznivého počasí i během října. Celý článek

Města jsou pastí i příležitostí

Přelidněnost, dopravní zácpy a rostoucí počty stále náročnějších zákazníků činí z městské logistiky černou můru pro retail. Nastal okamžik hledání řešení.

Cílem je zmírnit problémy s nákladní dopravou a přispět k udržitelnému rozvoji center měst. To vyžaduje důkladné plánování, výzkum a testování možností a komunikaci s podniky, obchody i přepravci. Centra měst nejsou uzpůsobena požadavkům na přepravu zboží a nákladů v takovém rozsahu, který by pokryl náročné požadavky společnosti ve 21. století.

Někde jsem četl srovnání, že v 19. století byla průměrná rychlost koňského povozu v Londýně 15 km/h. Dnes, ve 21. století, je průměrná rychlost vozidla v Londýně 19 km/h. To není zas až tak významná změna, co říkáte? Nevrátíme se raději ke koňským spřežením? Uznávám, raději ne. Ale co s tím? Celý článek

KORES EUROPE – Lokální výroba se světovým dosahem

Z jižních Čech do 85 zemí světa

Tradice, kvalita a inovace – tři základní pilíře značky Kores, která už více než 130 let doprovází generace dětí, studentů i profesionálů při práci i tvoření. Přestože historie firmy sahá až do roku 1887 ve Vídni, důležitou roli v jejím současném fungování hraje Česká republika – konkrétně výrobní závod ve Strmilově v jižních Čechách.

Výroba s přidanou hodnotou

Závod ve Strmilově představuje klíčový prvek evropské výrobní sítě Kores. Právě zde vzniká široké spektrum produktů, které se dostávají do školních lavic i kanceláří po celém světě. Výroba zahrnuje především všechny druhy lepicích tyčinek – vlajkového produktu značky Kores – ale také zvýrazňovače, permanentní popisovače, popisovače na bílé tabule, vybraná tekutá lepidla, tekutou korekci, razítkové barvy a podušky. Celý článek

Češi mění nákupní chování. Retail reaguje zrychlenou transformací služeb i značek

Spotřebitelská nálada v Česku se po několika letech nejistoty a inflačního tlaku postupně stabilizuje. Tento vývoj s sebou přináší zásadní proměny v nákupním chování.

Čeští zákazníci začínají opouštět defenzivní přístup a s větší jistotou se vracejí k hodnotám, jako je kvalita a komfort. Současně se zvyšují nároky na pohodlí nákupu, rychlost obsluhy a technologické inovace. Z těchto signálů je zřejmé, že obchod vstupuje do další fáze transformace – směrem k sofistikovanějším zákaznickým očekáváním a nutnosti přesněji reagovat na nové priority spotřebitelů. Celý článek

Kobercový nálet na zákazníka

Prodejní kanál představuje celý proces prodeje, od prvního kontaktu s potenciálním zákazníkem až po uzavření obchodu. Kupujte, kupujte a kupujte – člověk je vystaven působení obchodníků ať se brání zuby nehty. Marně. Sková se před jedním prodejním kanálem a dostihne jej další. A co když dojde ke spojení všech kanálů do jednoho? Zákazník nemá šanci. Jde a nakoupí…

Podle průzkumu provedeného Harvard Business Review, společnosti s neefektivním řízením prodejních kanálů zaznamenaly průměrný růst o 4,6 %, zatímco společnosti s efektivním řízením prodejních kanálů dosáhly nárůstu i o 15 % a dosáhly průměrné míry růstu 5,3 %. Celý článek

Destiláty: Prosazuje se mírnější konzumace

Výrobci alkoholických nápojů, konkrétně destilátů by měli letos na globálním trhu počítat jenom s mírným růstem celosvětové spotřeby, přičemž mezi jednotlivými regiony a zeměmi jsou patrny značné rozdíly.

Prodejcům se rýsují nejslibnější růstové vyhlídky v těch lidnatých zemí, kde postupně sílí střední třída a mají vysoký podíl mladé populace, uvedla ve své předpovědi londýnská analytická společnost IWSR (International Wines and Spirits Record). Na prvních místech jmenuje Indii a Čínu, solidní potenciál vidí také v Brazílii, Mexiku, Jižní Africe, Vietnamu a Nigérii.

To, že se spotřeba alkoholických nápojů vyvíjí odlišně, ukázal také loňský rok. V Polsku a Francii bez ohledu na vysokou inflaci stoupla, naopak Německo a Itálie zaznamenaly pokles. Rozdíly jsou patrny i na největších světových trzích – v USA mírný růst, v Číně naopak pokles. Uvedené dokazuje, že spotřeba alkoholických nápojů nemusí vždy záviset na tempu růstu (poklesu) HDP, či na míře inflace působící na kupní sílu spotřebitelů. Celý článek

Na kečup chce zákazník vidět

Na naše chuťové buňky útočí kečupy nejen složením, ale i barvou. Typickou červenou využívají designéři při tvorbě grafiky na obalech. Právě červené barvy, která podněcuje chuť, se ukázalo být velmi úspěšnou záležitostí.

Kečup, jak ho dnes známe se vyrábí ze zralých rajčat. Původní slovo kečup bylo zřejmě převzato z čínštiny (kantonský dialekt ke-tsiap) a označovalo omáčku z lilku. Později se termín používal pro označování omáček vyrobených z hub nebo solného roztoku ryb s bylinami a kořením. Nejstarší vytištěný recept na kečup z rajčat je z roku 1801. Celý článek