Nezávislý obchod

Kde se dobře nakupuje…

V červnovém vydání se uzavírá náš seriál, v rámci kterého vám představujeme obchody se zajímavým a spotřebitelsky atraktivním prodejním konceptem.

V příjemné plzeňské prodejně je vítán každý zákazník přátelským a vstřícným úsměvem, na tom si majitelka zakládá.

Bioplaneta

„Náš obchod se snaží primárně nabízet široký sortiment potravin v bio kvalitě, a to ve všech možných kategoriích, kromě masa (čerstvé pečivo, mléčné výrobky, ovoce a zelenina, tzv. superpotraviny, ale také přírodní kosmetika i ekologická drogerie). „Tento koncept vychází z mého osobního přesvědčení, že jedině ekologické zemědělství může svým šetrným způsobem pěstování a zpracování zachovat zemědělskou půdu úrodnou a celou naši planetu zdravou i pro další generace.

Nelíbí se mi obrovské množství chemikálií, které se používají v konvenčním zemědělství, jsem zapřisáhlý odpůrce velkochovů a geneticky modifikovaných potravin. To vše je postavené na rychlém zisku, s nulovým přihlédnutím k ekologii a zdraví,“ říká Martina Bartoníčková, zakladatelka a majitelka obchodu, která se v oblasti organických potravin a ekologického zemědělství neustále vzdělává, takže dokáže každému zákazníkovi zasvěceně poradit s každým dotazem nebo při výběru produktů. Prakticky nepřetržitě také sleduje nabídku svých dodavatelů, kterých má v současné době přes sedmdesát a pravidelně jezdí na tuzemské i zahraniční bio veletrhy a konference. Svou prodejnou doslova žije.

Naslouchají tu přání zákazníků a nabídku přizpůsobují dle měnící se poptávky. V praxi to funguje tak, že pokud nakupující projeví zájem o produkt, který není v nabídce a zároveň je v souladu s filozofií obchodu, okamžitě konkrétní zboží objednají. Zákazníci si zde mohou objednat i výrobky, které prodejna běžně v sortimentu nemá.

„Máme zkušenost, že lidé jsou, pokud jde o potraviny, které konzumují, čím dál náročnější. Už se nespokojí s jedním druhem bílého rohlíku nebo sušenkou s tukovou polevou plnou „éček, studují informace o složení na obalech, většina má poměrně jasno v tom, jakým potravinám a výrobkům je lepší se ze zdravotního hlediska vyhnout a které naopak do jídelníčku zařadit.

Poskytujeme i jakousi formu „výživového poradenství“ formou tipů a receptů na zdravé vaření. Maximální kontakt a přátelská komunikace s našimi zákazníky, plus široký výběr kvalitních produktů, to je náš koncept úspěchu. Veškerý marketing, který využíváme, jsou spokojené reference a osobní zkušenosti spokojených zákazníků,“ prozradila Martina Bartoníčková.

Levandule – obchůdek pro dobrou náladu

Jak již z názvu napovídá, tato rodinná prodejna se specializuje se na prodej levandulových produktů, především přírodní kosmetiky, mýdel, sušené levandule, levandulových delikates (sirupy, čokoláda, med, čaj), vůní do bytu, vonných polštářků, svíček a různých dekorací ve stylu Provence a levandule. Levanduli si paní majitelka dováží výhradně přímo z Francie, má totiž nejvyšší obsah vonných silic a je nejkvalitnější.

„Český zákazník je velmi vybíravý, bohužel je stále jen málo těch, které zajímá hlavně kvalita a nejen nízká cena. Snažíme se vyjít zákazníkům vstříc nabídkou širokého sortimentu.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v červnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *