Window-Shopping 2015

Zákazníky láká virtuální promotér

Co přiměje zákazníka ke vstupu do obchodu? Podle studie „Shopping Environments 3.0“ to mají i v digitálním věku stejně jako dříve na svědomí zejména dobře uspořádané výlohy. Ve výlohách obchodu se však stále více spojují prvky online a offline.

Dříve se spojením „Window-Shopping“ rozuměla procházka městem s prohlídkou výkladních skříní. Dnes lze ve výloze skutečně nakoupit a „Window-Shopping“ dostává novou kvalitu. Jedná se však jen o jednu z možností, které přinášejí novodobá řešení nákupů zboží prezentovaného ve výkladech. V prvé řadě jde, stejně jako dříve, o to, aby na sebe obchodníci upozornili. Čistě statickým uspořádáním je však stále složitější dosáhnout údivu, tzv. wow-efektu.

Dynamická přestavba má fungovat jako magnet pro zákazníky a má zvyšovat návštěvnost. Sebastian Krohmer, vedoucí oddělení digitalizace ve společnosti Liganova ze Stuttgartu poukazuje na další potenciály. „Digitální prvky ve výlohách umožňují zákazníkům nově reagovat na výrobky a značky. Nezávisle na personálu se vyprávějí příběhy spojené se zbožím, poskytují informace o jednotlivých produktech, o prodejní době a zvyšuje se zážitek z nákupu. Kamenné obchody už díky „Connected Retail“ nejsou omezovány otevírací dobou

Spektrum možností roste. Slovenská společnost SLE Smart Lighting Engineering využívá například hlásičů pohybu, které ve výloze vypnou hru světel a barev, jakmile se osoba od výlohy vzdálí.

Johannes Tröger, jeden z vedoucích pracovníků společnosti Ameria z Heidelbergu specializované na digitální marketing, se přimlouvá za vytvoření opravdových interaktivit. „Doba jednosměrné komunikace už minula,“ domnívá se. „Virtuální promotéři“ od společnosti Ameria se nalepí za sklo výloh speciální fólii, která se při zpětné projekci změní v obrazovku. Technologie Kinect společnosti Microsoft zaznamená, když se chodec nachází v blízkosti výlohy obchodu, a je indukčním mikrofonem osloven. „Přenášíme zvuk na ulici, toho si nelze nevšimnout,“ Tröger je přesvědčen, že si spotřebitelé na pohyblivé obrázky již zvykli. Chodec může gesty komunikovat s obrazovkou. V případě některých obchodů značky Base osloví kolemjdoucí veřejnost virtuální promotérka Anna, tj. Avatar v životní velikosti – zařízení společnosti Ameria. „Našli jsme tak velmi moderní způsob, jak zvýšit pozornost procházejících osob a zviditelnit obchod,“ uvádí Department Manager Michael Dyballa, který je ve společnosti E-plus Retail odpovědný za tento nový formát.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v listopadovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *