Snídaně je opět trendy

I po ránu chceme žít zdravě. Výrobci i obchodníci si pochvalují, že v této kategorii narůstá zájem Čechů o zdravější formu stravování, což se projevuje zvýšeným prodejem výrobků kategorie „health“ a „wellness“.

„Nutričně vyváženou snídani považuji za zcela zásadní. Pravidelným snídáním snižujeme riziko vzniku zažívacích problémů a obezity. Tělo má také dostatek energie, takže jsme více koncentrovaní a podáváme lepší pracovní či studijní výkony,” říká PhDr. Karolína Hlavatá, Ph.D., výživová specialistka z iniciativy Vím co jím a piju.

 

 

Snídaně? Rozhodně, ale s rozumem

Podle nutričních specialistů pomůže po ránu nastartovat metabolismus vyvážený poměr rozpustné a nerozpustné vlákniny, aminokyselin, minerálních látek a vitaminů. Podle Petry Farkašové, ředitelky marketingu společnosti Emco, by hlavní součást výživově hodnotné snídaně měly tvořit ovesné vločky, které jsou považovány za nejhodnotnější cereálii.

Obsahují ovesnou vlákninu betaglukan, u které bylo prokázáno, že snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Právě tato kritéria splňují výrobky Emco Mysli na zdraví, které jsou bohatým a přírodním zdrojem vlákniny, neobsahují umělá barviva ani ztužený tuk.

Pozitivním trendem posledních let je fakt, že stále více spotřebitelů projevuje vyšší zájem o zdravou výživu a zdravý životní styl. Tomu odpovídá i jejich výběr potravin a nápojů ke snídani. „Ano, narůstá prodej potravin ze sortimentu „health and fitness“.

V současnosti nabízíme v tomto sortimentu stovky položek a neustále ho rozšiřujeme. V našich obchodech má speciální sekci, která je výrazně označena, zákazníci tak mají o tomto sortimentu velmi dobrý přehled. Vedle toho setrvale roste i prodej čerstvého ovoce a zeleniny. Češi začali daleko více číst etikety na výrobcích, sledují složení a zajímají se o to, co jedí,“ pochvaluje si Pavol Halasz, manažer kategorie čerstvých potravin ve společnosti Tesco.

Preference spotřebitelů se liší

V tomto segmentu se neobjevují žádné přechodné sezonní vlivy. Na otázku, jaké vývojové trendy se objevují na tuzemském trhu se snídaňovým sortimentem, odpovídá Pavol Halasz, manažer kategorie čerstvých potravin ve společnosti Tesco: „V případě snídaňového sortimentu považuji za nutné zmínit nový trend, kterým je tzv. snacking.

Za poslední rok pozorujeme vzrůstající zájem o výrobky ze sortimentu snacků. Jsou vhodnou variantou pro ty, kteří nemají tolik času na přípravu jídla doma. Výběr svačinek, potažmo snacků, se během roku mění. Podle prodejů společnosti Tesco má na druh svačinky vliv i počasí.

V létě spotřebitelé upřednostňují slané druhy, v chladnějších dnech naopak sladké. Preference snacků je ovlivněna také dobou, kdy si zákazníci občerstvení kupují. V dopoledních hodinách převládá prodej sladkých položek, v odpoledních hodinách zákazníci upřednostňují více slané výrobky, které mohou nahradit oběd či večeři.

Nejprodávanější slanou variantou snacků je jednoznačně croissant s párkem, následovaný anglickým rohlíkem. Výrazný nárůst jsme zaznamenali u pizza bulky, která se během tří měsíců stala druhým nejprodávanějším slaným snackem z naší vlastní pekárny.“

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v časopise Retail News…

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *