Česko má 4,5 mil. m2 velkoplošných obchodních komplexů

Na konci roku 2014 bylo v České republice podle výzkumu společnosti Incoma GfK 497 moderních multisortimentních obchodních komplexů (nákupních center, retail parků, outlet center, hypermarketů s malými pasážemi a obchodních domů) s celkovým rozsahem přes 4,5 mil. m² hrubých pronajímatelných ploch. Z toho je 92 tradičních nákupních center s celkovým rozsahem ploch 2,3 mil. m².

V přepočtu na 100 obyvatel je nejvíce ploch v Praze (téměř 80 m² na 100 obyvatel). Dále následuje Ústecký kraj s 52 m² na 100 obyvatel. Nejméně saturovaný je Kraj Vysočina (21 m² na 100 obyvatel) a Středočeský kraj (24 m² na 100 obyvatel), zde však silně působí vliv Prahy, pro kterou jsou přilehlé oblasti středních Čech přirozeným spádovým územím.

Mgr. František Diviš, Incoma GfK

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *