Do dm drogerie chodí zákazník pro krásu i pro zdraví

Přibližně pětinu regálové plochy zaujímají výrobky spojené s výživou a se zdravím. Změny v sortimentu jsou výrazné a souvisí i s tím, jak se proměňují potřeby zákazníka, potvrzuje Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu ve společnosti dm drogerie markt CZ.

„Zde jsem člověkem, zde nakupuji.“ Motto společnosti dm drogerie markt, znají patrně všichni.

Rozsáhlý sortiment kvalitních produktů, kompetentní a přátelský přístup zaměstnanců na prodejnách a snadná dosažitelnost dokazuje, že se dm skutečně řídí svou filozofií, a to v případě České republiky již 30 let. Celý článek

LED technologie otevírá nekonečné možnosti práce se světlem

Kromě toho, že LED technologie umožňuje flexibilně pracovat při osvětlování prodejny, přináší také značné energetické úspory.

Kromě klasických světel pro maso, zeleninu nebo pečivo se dnes objevují i světelné zdroje pro speciální produkty, například pro mořské plody vystavené na ledu.

Zaklínadlem úspěšného obchodu jsou dnes emoce. Ty předurčují, zda, co a v jakém množství zákazník nakoupí. Kromě obsluhy, vybavení obchodu nebo nevtíravé vůně navozuje příjemnou atmosféru zejména správné osvětlení. Celý článek

Firemní kultura bude nedocenitelnou konkurenční výhodou

Retail nemá na růžích ustláno. Ovlivňují to nejrůznější faktory. Z těch ekonomických inflace, všeobecné zdražování u dodavatelů, růst cen vstupů a nebývalé navyšování nákladů za energie. I kupní síla domácího obyvatelstva se snižuje. Kde hledat rezervy a jak se době přizpůsobit, jsme se ptali Ing. Jiřího Jemelky, MBA ze společnosti JPF (J. I. P. pro firmy), která se zabývá interim managementem a mezi jejímiž klienty jsou i ti z retailu.

Jaká největší výzva retail v současnosti čeká?

Všichni manažeři v oboru bojují se dvěma faktory. Růst cen u dodavatelů a růst cen energií. Celý článek

Mražené zelenině vévodí špenát

Za mražené potraviny utratila průměrná česká domácnost za minulý rok téměř 2 700 korun.

Celková útrata a zakoupený objem mražených potravin se podle Spotřebitelského panelu GfK meziročně snížily. Tahounem tohoto trendu je především snižování frekvence nákupů této kategorie.

Za posledních 12 měsíců, tj. v období mezi dubnem 2021 a březnem 2022, si alespoň jedenkrát výrobek z této kategorie zakoupila v podstatě každá česká domácnost. Jak uvedla pro Retail News Monika Pikhartová, Konzultantka, GfK Spotřebitelského panelu domácností, celková útrata a zakoupený objem mražených potravin se meziročně snížily. Tahounem tohoto trendu je především snižování frekvence nákupů této kategorie, ale také na celém rychloobrátkovém trhu. Průměrná útrata jedné české domácnosti byla v daném období téměř 2 700 Kč. Celý článek

České mlékárenství zůstalo v roce 2021 poměrně stabilní

Současná ukrajinská krize bude mít na trhy s mlékem v každém případě daleko větší dopad, než měla pandemie COVID-19.

Problémem stále zůstává velký objem českého mléka (22,3 %), který je vyvážen ke zpracování do zahraničí. Přidaná hodnota mléčných výrobků vyrobených z tohoto mléka se pak vrací zpět do České republiky a negativně ovlivňuje saldo našeho zahraničního obchodu.

V roce 2021 byl vývoj na trhu s mlékem v České republice ovlivněn nejen mezinárodními trhy, ale také stále ještě pokračující pandemickou situací. Celý článek

Diskontům se v Česku daří

Z dlouhodobého pohledu vyniká mezi největšími obchodními firmami v oblasti FMCG úspěch diskontních řetězců.

Největší obchodní řetězce, které podnikají v oblasti rychloobrátkového zboží, zveřejnily v uplynulých měsících výroční zprávy a auditované účetní výkazy za rok 2020. Lze tak s odstupem zhodnotit období dynamického rozvoje moderního trhu, a to nejenom v uplynulé dekádě.

Nejvyššího nárůstu tržeb a podílu na trhu dosáhla společnost Lidl Česká republika, která zvýšila tržby za prodej zboží z necelých 10 mld. Kč dosažených v roce 2005 na více než 73 miliard. Celý článek

Jak a proč mají české společnosti FMCG dodržovat planogramy na 100%

Fast Moving Consumer Goods, tedy rychloobrátkové zboží (FMCG), je zboží, které se nevystavuje v regálech v náhodném pořadí, ale jeho umístění je marketéry promyšleno tak, aby lidé nakupovali více nebo aby věnovali pozornost určitým pozicím se zbožím. Více než 80 % rozhodnutí ohledně nákupu udělají zákazníci přímo v obchodě, proto je velmi důležité správně umístit regály v obchodním prostoru prodejny a rozmístit na nich zboží tak, aby se určité produkty dostaly do nákupního košíku zákazníka.

Experti v oblasti automatizace z IBA Group, kteří vyvíjejí informační řešení Goods Checker pro maloobchod a ze svých zkušeností poukazují na tři způsoby, jak kontrolovat vystavení zboží v prodejně. Podle průzkumu a našich zkušeností je zřejmé, že pokud požadovaný produkt není v regálu na správném místě, obchody ztrácejí až 4 % tržeb. Celý článek