Do nového roku si kdekdo dává předsevzetí, že zhubne, že bude žít zdravě. Jaké zásady je tedy nutno dodržovat a jak lidem, toužícím žít a stravovat se zdravě, vychází vstříc nabídka v tuzemských obchodech? Do zdravého životního stylu patří pochopitelně strava, dostatečný pitný režim, ale i pravidelný režim, pohybové aktivity, pobyt v pokud možno čistém prostředí apod. Celý článek
Pečivo přitahuje vůní a čerstvostí, cenu lidé řeší jen někde
Průměrný Čech zkonzumuje 40 kilogramů chleba ročně. I přes vysoké číslo je to ve skutečnosti pokles – ještě v roce 1989 to bylo 57 kilogramů, upozorňuje Jaromír Dřízal, předseda Podnikatelského svazu pekařů a cukrářů. Lidé se podle statistik začínají přiklánět k pšeničnému pečivu, tedy k rohlíkům, houskám, vekám či bagetám. Jejich spotřeba nyní dosahuje 50 kilogramů za rok. Celý článek
Cílem je spokojený zákazník, obchodník i výrobce
Reklama na jeden produkt dokáže povzbudit zájem i o další, konkurenční výrobky. Podobné je to i se značkami kvality. Podpora jedné nebo více značek, upoutá pozornost i na další. „Aktivně podporujeme české výrobky, tím podporujeme české výrobce a samotné spotřebitele. Pomáháme zákazníkům v orientaci při nákupu českých výrobků tak, aby je mohli lépe identifikovat a nakoupit. Celý článek
Zákazníci preferují jednoduchou informaci
Češi kupují hlavně nejlevnější potraviny – zní mezi prodávajícími. Z průzkumu iniciativy Vím, co jím a piju, ale vyplývá, že jim jejich zdraví není lhostejné a nechtějí jíst cokoli. Průzkum iniciativy Vím, co jím a piju, který realizovala na konci roku 2014 společnost Sanep za účasti 8316 dotázaných, odhalil, že více než dvě třetiny Čechů (69,4 %) by ocenilo značku, která by je informovala o tom, že potravina odpovídá výživovým doporučením pro zdravé stravování. Celý článek
Vyšší prodeje, lepší logistika, rychlé inventury?
Pomůže RFID!
Výrazným trendem v dodavatelském řetězci pro oblast oděvního průmyslu, módních doplňků a obuvi, je technologie automatické radiofrekvenční identifikace (RFID). Celý článek
Chasing the Dragon
Problematice řešení vedoucího ke zlepšení spokojenosti zákazníků a optimalizaci maloobchodních operací se věnuje Donal Mac Daid, Vice President Marketing Supply Chain, společnosti Symphony EYC. Příznačně svou prezentaci nazval „Chasing the Dragon“, což je termín, který popisuje neustálou snahu dosáhnout cíl, jenž je však stále vzdálen kvůli průběžnému vývoji a změnám na trhu. Celý článek
I dospělí si rádi pohrají
Jednotliví hráči na českém maloobchodním trhu používají při práci se zákaznickou věrností různé nástroje. Nejobvyklejší je práce s cenou, méně častá je speciální nabídka obchodníka – např. výhradní prodej speciální produktové řady nebo značky. Řada obchodníků si uvědomila i nutnosti segmentace a začala přes své zákaznické kluby pracovat s jednotlivými zákaznickými skupinami samostatně. Celý článek