Nestlé zvýšilo mzdy zaměstnanců v továrnách

V průměru zvýšila společnost Nestlé mzdy pracovníků ve výrobě o 23 % v České republice a o 31 % na Slovensku, a to v letech 2017 a 2018. Firma též v pěti letech investovala do svých továren více než 1 miliardu korun. Mezi klíčové značky, jejichž dědictví takto podporuje a dále rozvíjí, patří Orion, Hašlerky či Lentilky.

„Vážíme si místního dědictví. Proto uchováváme tradici našich českých a slovenských značek. Daří se nám to díky loajálním zaměstnancům. Kolegové v továrnách jsou klíčem k úspěchu. Jsou to právě oni, kdo pečuje o to, že si můžeme dopřávat stejně lahodné Hašlerky jako naši prarodiče,“ říká Torben Emborg, generální ředitel Nestlé Česko a Slovensko.

České i slovenské hospodářství je již několik měsíců v perfektní kondici. Nestlé, největší potravinářská společnost, chce zůstat konkurenceschopné, a proto se rozhodlo pro zvýšení mezd zaměstnanců. V České republice vzrostly mzdy výrobních pracovníků v továrně Zora v Olomouci, která produkuje čokoládu a čokoládové výrobky a v továrně Sfinx v Holešově, která vyrábí bonbóny. K navýšení došlo také na Slovensku, kde Nestlé vlastní továrnu Carpathia v Prievidzi vyrábějící dehydratované kulinářské výrobky. Zvýšení se týká více než 900 zaměstnanců v obou zemích.

Nestlé patří dlouhodobě mezi vyhledávané zaměstnavatele v Česku i na Slovensku. Nadnárodní společnost se silným zázemím láká absolventy i zkušené zaměstnance. Kromě pravidelného každoročního navyšování platů nabízí Nestlé i celé spektrum firemních benefitů, jako jsou příspěvek na sportovní a volnočasové aktivity, podpora vzdělávání či týden dovolené navíc a flexi dny. Zároveň stojí za úspěšným projektem Aliance pro mladé, která již několik let pomáhá mladým do 30ti let najít své místo ve světě práce.

Společnost též kontinuálně investuje do továren v České a Slovenské republice. Inovovala výrobní prostory i zázemí pro zaměstnance. Zavádí nejmodernější technologie, včetně robotů a současně se stará a renovuje i své technologické dědictví. Celkové investice od roku 2013 přesáhly jednu miliardu korun.

„Technologie jdou neustále kupředu, je tedy potřeba modernizovat výrobu a využívat digitalizace i robotizace,“ potvrzuje Emborg a doplňuje:  „Naše továrny vyrábějí již téměř jedno a půl století. A my děláme vše pro to, aby svými výrobky těšily i budoucí generace Čechů a Slováků.“

Továrna na čokoládu, bonbóny či slané pochoutky

Závod Zora vyrábí v Olomouci čokoládu a čokoládové cukrovinky již od roku 1898. Roční produkce čítá více než 43 000 tun, více než polovina míří za hranice České a Slovenské republiky – do Anglie, Španělska, Německa, Polska, Bulharska i Kuvajtu. Na tuzemský trh dodává čokolády Orion, čokoládové tyčinky Margot, Kofila, Ledové kaštany či bonboniéry Modré z nebe a další desítky tradičních cukrovinek.

Historie závodu Sfinx je spjatá s rokem 1863, kdy Philip Kneisl zahájil v Holešově výrobu cukrovinek. Byl jedním z prvních velkovýrobců cukrovinek v tehdejších českých zemích Rakousko-Uherska. V roce 1993 se stal holešovský závod součástí společnosti Nestlé. Sfinx je nejrozšířenější značkou nečokoládových cukrovinek na domácím trhu. Bohatá produkce Sfinxu přináší želé bonbóny z řady JOJO, ovocnou osvěžující nabídku BON PARI či tradiční mentolové cukrovinky a bonbóny pod značkou Hašlerky. Téměř 50 % produkce se navíc vyváží do zahraničí.

V roce 1875 se začala psát historie slovenské prievidzské Carpathie. Původně její prostory sloužily jako palírna na zpracování zdejší bohaté úrody ovoce. Turbulentní 20. století přineslo změny také do Carpathie. Dehydratované polévky se zde začaly vyrábět v roce 1959, pod značkou Maggi od roku 1994. Ročně továrna vyrobí více než 19 000 tun polévek, bujónů či kořenicích směsí.

 

Zdroj: Nestlé

Praha, 6. června 2018