
Pomůže RFID!
Výrazným trendem v dodavatelském řetězci pro oblast oděvního průmyslu, módních doplňků a obuvi, je technologie automatické radiofrekvenční identifikace (RFID). Celý článek
Výrazným trendem v dodavatelském řetězci pro oblast oděvního průmyslu, módních doplňků a obuvi, je technologie automatické radiofrekvenční identifikace (RFID). Celý článek
Problematice řešení vedoucího ke zlepšení spokojenosti zákazníků a optimalizaci maloobchodních operací se věnuje Donal Mac Daid, Vice President Marketing Supply Chain, společnosti Symphony EYC. Příznačně svou prezentaci nazval „Chasing the Dragon“, což je termín, který popisuje neustálou snahu dosáhnout cíl, jenž je však stále vzdálen kvůli průběžnému vývoji a změnám na trhu. Celý článek
Jednotliví hráči na českém maloobchodním trhu používají při práci se zákaznickou věrností různé nástroje. Nejobvyklejší je práce s cenou, méně častá je speciální nabídka obchodníka – např. výhradní prodej speciální produktové řady nebo značky. Řada obchodníků si uvědomila i nutnosti segmentace a začala přes své zákaznické kluby pracovat s jednotlivými zákaznickými skupinami samostatně. Celý článek
Počet lidí, kteří kupují potraviny na internetu, se v České republice pohybuje kolem deseti procent. Z rychloobrátkového zboží nejvíce kupujeme online léky a vitamíny. Podle nové studie Incoma FMCG eShoping 2014 nakupují na internetu rychloobrátkové zboží už desítky procent českých spotřebitelů a odhadovaný celkový obrat za loňský rok přesahuje 28 mld. Kč. Celý článek
Výsledky zahraničního obchodu s potravinami a surovinami pro jejich výrobu za leden až listopad 2014 naznačují, že schodek se díky rychlejšímu tempu vývozu ve srovnání s tempem dovozu dále zmírnil. Vývoz potravin a živých zvířat (SITC 0) proti stejnému období roku 2013 stoupl o 11 % na 118 mld. korun. Dovoz vzrostl o 7,2 % na 142,4 mld. Kč, vyplývá z údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ). Obchod s potravinami tak za 11 měsíců předchozího roku skončil ve schodku 24,4 mld. ve srovnání s 29,6 mld. korun za celý rok 2013. Celý článek
Otázka, jak dosáhnout dlouhodobě udržitelného zisku, prolíná celým dvoudenním programem konference Retail Summit 2015. Přesto se organizátoři rozhodli věnovat cestám k zisku i samostatnou diskusní sekci. Ziskovost maloobchodu u potravinářského zboží podle údajů Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR dlouhodobě dosahuje pouhých 1–2 %, což je méně než u výrobců. Celý článek
V říjnu 2014 se konal v Paříži World Retail Congress – Světový kongres o retailu, jehož podtitulek zněl Retail Disruptors. Hlavními tématy byly inovativní business modely, „omni-channel retail“ a generace budoucích lídrů i nakupujících – generace Y, pro kterou se používá anglický výraz „Millennials“ – lidé mezi 18 – 32 roky. Celý článek