Maloobchod, zejména pak v jeho tradiční kamenné podobě, je již dlouho považován za statickou formu obchodu: obchody jsou zřízeny na konkrétních fyzických místech, jejich interiéry mají konkrétní rozvržení a skladba zboží se řídí sezónními kolekcemi a významnými nákupními událostmi, jako jsou Vánoce, zimní a letní výprodeje, návrat žáků do škol apod.
Je ale zřejmé, že maloobchodní prostředí doznalo v posledních měsících zásadních změn a kamenné obchody se musí přizpůsobovat neustále se měnícímu technologickému prostředí elektronického obchodování.
V dnešní době je zkušenost zákazníků především o tom, jak, kde, kdy a proč k interakci se zákazníkem dochází, což staví maloobchodníky před výzvu, jak nejlépe zaujmout zákazníky s ohledem na specifické podmínky jejich podnikání, zachovat si provozní dostupnost a spolehlivost, a současně zůstat věrní slibu své značky. To znamená, že technologiím už nestačí vyvíjet se ruku v ruce s neustále se měnícím maloobchodním prostředí, ale musejí zůstávat vždy alespoň o krok napřed. Tento požadavek nabývá v současnosti ještě více na významu, protože maloobchod je nucen prakticky okamžitě se přizpůsobovat výzvám pandemie. Od maloobchodníků se očekává, že se vybaví novými dynamickým technologiemi a budou rychle reagovat a účinně řešit nové problémy a požadavky, jako je obsazenost obchodů, sledování dodržování zásad sociálního distancování nebo přijímání upozornění na zdraví a bezpečnost v reálném čase. To vše samozřejmě vedle sledování a analyzování dalších vstupů, jako jsou informace o dění v obchodech, připomínky a návrhy personálu nebo predikce chování zákazníků.
Pravdou je, že díky dostupnosti inteligentních senzorů, infrastruktury IoT a dalších externích aplikací a nástrojů mají maloobchodníci na dosah ruky více dat než kdykoli předtím – ale jen hrstka z nich dokáže překlenout propast mezi datovou džunglí a velmi úzce integrovanými digitálními a nedigitálními strategiemi.
Diferenciace závisí na schopnosti maloobchodníků přejít ze statických k velmi dynamickým obchodním modelům – modelům, ve kterých je vše propojeno. Jedině tak se mohou vyvíjet a růst ve shodě s neustále se měnícím prostředím, požadavky a potřebami zákazníků. Aby byli maloobchodníci úspěšní, musí být schopni extrahovat a sjednotit různorodá data a informace, které jsou prostředkem k dosažení pozitivních výsledků a umožňují přijímat informovaná obchodní rozhodnutí.
Sensormatic Solutions zjednodušuje tento proces tím, že dává maloobchodníkům přístup k pokročilým řešením propojujícím nakupující, zaměstnance obchodu, zboží a data novými a inovativními způsoby. Tento jedinečný náhled nabízí Sensormatic IQ – otevřená platforma umožňující konektivitu maloobchodníka a rychlou integraci s řešeními Sensormatic (EAS, RFID, Computer Vision), jednotlivými prodejními místy (POS) a třetími stranami, jakož i umělou inteligencí (AI), technologiemi strojového učení (ML) a širokým portfoliem špičkových partnerů v oboru, včetně společností Google a Intel.
Sensormatic IQ může českým maloobchodníkům poskytnout snadný přístup k datům v reálném čase, spolu s normativní přehledy a reporty napříč celým podnikem – to vše v rámci jedné pokročilé platformy. Získají tak cenné údaje a prostor pro optimalizaci provozu prodejen, identifikování nových příležitostí k růstu, a rovněž možnost využívat pro řízení svých aktivit a rozhodování výstupy založené na analýze dat. Ať už se jedná o příležitosti v podobě optimalizace personálních otázek nebo včasnou reakci na klesající objemy prodeje, Sensormatic IQ nepřestává hledat nové způsoby, jak zajistit vyšší hodnotu v rámci celého podniku.
Zdroj: Johnson Controls
Praha, 31. března 2021