Česká republika společně s koncem roku oslaví i završení 15 let systematického třídění obalových odpadů, které zajišťuje nezisková společnost EKO-KOM. Ta se rozhodla odpovědné chování domácností, obcí i firem ocenit shrnující časosběrnou kampaní, kterou nejen oslaví jeden z českých úspěchů, ale především dále podpoří třídění odpadů v ČR.
Třídění odpadu je v současnosti běžnou součástí života 72 % obyvatel České republiky. Barevné kontejnery se za posledních 15 let „přiblížily“ domácnostem o 150 metrů na necelých 100 metrů a po celé České republice jich je umístěno více než 253 tisíc. Každý Čech v průměru ročně vytřídí 40,5 kilogramů papíru, plastů, skla a nápojových kartonů. Celkově vytřídili obyvatelé České republiky za posledních 15 let více než 7,4 milionu tun obalového odpadu. Tyto a řadu dalších zajímavostí připomene veřejnosti, obcím i firmám online kampaň „15 let třídění odpadů v ČR“.
„Chceme ukázat dlouhou cestu, kterou jsme společně s českou veřejností, výrobci obalů a především obcemi za posledních 15 let ušli. A tento vývoj nejlépe dokládají údaje o třídění a recyklaci odpadů, které jsou nosnou částí kampaně,“ uvedl ředitel komunikace společnosti EKO-KOM, Lukáš Grolmus o aktuální informační aktivitě, která se objeví na sociálních sítích a internetu a bude zahrnovat také přímou komunikaci s partnery systému tříděného sběru.
Společnost EKO-KOM vytvořila pro potřeby kampaně speciální microsite v grafice výročí http://www.ekokom.cz/15-let/. Na stránce návštěvníci najdou informace o milnících a zajímavostech posledních 15 let třídění, zajímavé přepočty, a také řadu údajů ilustrujících vývoj systému třídění v podobě počtu kontejnerů, vytříděného odpadu na obyvatele nebo počtu oslovených žáků a studentů škol prostřednictvím vzdělávacích programů. Příznivci třídění také budou moci sledovat aktuální vývoj celkového množství vytříděných tun obalového odpadu.
„Věříme, že s pomocí tradičních třídičů i nováčků, kteří se o naší snaze dozví, již v prvních měsících roku 2016 dosáhneme hranice 8,3 milionů tun vytříděného obalového odpadu za posledních 15 let. Takové množství se dá objemově přirovnat české hoře Říp. Na náš „Říp“se vyšplháme jen za pomoci obyvatel, kteří třídí odpad, ale i obcí a firem zapojených do našeho systému. Všem bych chtěl za jejich úsilí v posledních 15 letech velmi poděkovat,“ dodal Lukáš Grolmus.
Vizuálním prvkem kampaně je speciální logo, které se promítne do firemních materiálů, bude součástí přímé komunikace společnosti v následujících měsících i prezentace na profilech na Facebooku a Twitteru. Zde chce firma zapojit své fanoušky do soutěží a komunikace, která bude souviset s hlavními událostmi a čísly popisujícími uplynulých 15 let třídění v České republice.
Zdroj: EKO-KOM, a.s.
Praha, 10. prosince 2015