Závěry z průzkumu na téma palmového oleje jsou jednoznačné. 95 % z více než 5000 českých zákazníků, které oslovil online supermarket Rohlik.cz, se snaží palmovému oleji při nákupech vyhýbat. Nejčastějším důvodem jsou ekologické dopady jeho výroby (89 %) a také to, že je nezdravý (58 %).
Nejvíce si zákazníci hlídají složení u sladkostí a slaných pochutin (86 %), krémů a pomazánek (59 %), cereálií a cereálních tyčinek (58 %), tuků (53 %) a dětské výživy. Největší problémy, které zákazníci v souvislosti s palmovým olejem řeší, jsou dva: nedostatek produktů bez palmového oleje (77 %) a zdlouhavé zkoumání etiket (67 %).
Rohlik.cz se rozhodl vyjít zákazníkům vstříc, zavádí proto jednoduché filtrování produktů bez palmového oleje. “Větší zájem o potraviny bez palmového tuku pozorujeme už několik měsíců, hodně se ozývají rodiče malých dětí, kteří logicky zkoumají etikety nejvíc pečlivě. V kamenném supermarketu nic jiného nezbývá, na internetu to naštěstí jde bez luštění etiket. Na Rohlíku stačí v jakékoliv sekci nabízející jídlo zapnout filtr na výrobky bez palmového tuku,” vysvětluje obchodní ředitel Rohlik.cz Tomáš Jeřábek.
V souvislosti s palmovým olejem je také důležité poznamenat, že legislativa, která přikazuje uvádět palmový olej na etiketách, je relativně nová – povinnost platí od ledna 2015. Často i samotní výrobci mají zastaralé databáze se složením svých výrobků. “Na sociálních sítích proto zapojujeme zákazníky, aby nám posílali své tipy na ověřené produkty. Lidé jsou v tomto fantastičtí, je vidět, že palmový tuk je téma, který řeší většina zákazníků,” dodává Tomáš Jeřábek.
Zdroj: Rohlik.cz
Praha, 9. března 2016