V oblasti logistiky zásilek, managementu vratek a používaných obalových materiálů je stále důležitějším tématem udržitelnost.
Průzkum společnosti Smurfit Kappa z července letošního roku ukázal, že obal výrobku je pro evropské spotřebitele klíčovým faktorem při rozhodování o nákupu.
Online prodejci vidí největší možnosti v optimalizaci a udržitelnějším přepravním balení. Ve studii EHI „Dispatch and Returns Management in E-Commerce 2021“ zpracované v období květen až červenec 2021 většina dotázaných (24 %) uvádí, že udržitelnost obalů je nejnaléhavějším optimalizačním opatřením. „Nicméně ekologická kritéria, jako je obecně udržitelnost nebo opětovné použití vratek, zatím nehrají roli, kterou by se na pozadí současných diskusí dalo očekávat,“ komentuje současnou situaci Thomas Kempcke, vedoucí výzkumné oblasti logistiky a autor studie.
Velikost balení a materiál musí pasovat
Kromě obecného zaměření na udržitelnost přikládají respondenti význam optimálnímu poměru velikosti balení (20 %), optimálnímu využití materiálů (17 %) a vyhýbání se výplňovému materiálu (15 %) při balení. Pouze deset procent internetových prodejců považuje znovupoužitelnost obalů nebo použití opakovaně použitelných obalů za aktuální optimalizační opatření.
Dobrá polovina dotázaných (53 %) je schopna prodat minimálně dvě třetiny vráceného zboží jako A-zboží. Podíl je zvláště vysoký mezi maloobchodníky v oblasti módy a módních doplňků, stejně jako sportu a volného času, které jsou výrazně ovlivněny výnosy. Důvody, proč určitou část vrácených produktů nelze znovu prodat jako A-zboží, jsou různé. U téměř dvou třetin dotázaných online prodejců (62 %) je důvodem to, že kvalita vracených výrobků je natolik zhoršená, že úprava není možná nebo by byla příliš časově náročná. Všechny ostatní důvody, jako jsou známky používání (24 %), omezená doba použitelnosti nebo hygienické požadavky (po 18 %), jsou v menšině.
Obal výrobku je klíčovým faktorem při rozhodování o nákupu
Průzkum společnosti Smurfit Kappa z července letošního roku ukázal, že obal výrobku je pro evropské spotřebitele klíčovým faktorem při rozhodování o nákupu. Průzkum zdůrazňuje očekávání, která zákazníci při nákupu módy mají, a fakt, jak udržitelnost ovlivňuje tato rozhodnutí. 40 % evropských spotřebitelů se vědomě rozhodlo, že bude při nákupech módy udržitelnější. 26 % spotřebitelů uvádí, že jejich vnímání udržitelnosti je často ovlivněno obaly používanými danou značkou nebo maloobchodníkem. 40 % spotřebitelů uvedlo, že informace nebo symboly na obalech produktů jsou klíčovým zdrojem informací o udržitelnosti značky. Pro více než polovinu (59 %) spotřebitelů je při nákupu oblečení, obuvi a doplňků významným hlediskem snadnost vrácení zboží ve stejném obalu.
Výzkum zdůraznil tři hlavní faktory, které ovlivňují vnímání udržitelných obalů evropskými spotřebiteli: obaly lze recyklovat (43 %), obal je vyroben z recyklovaného obsahu (35 %) a skutečnost, že je obal biologicky odbouratelný (35 %). Arco Berkenbosch, viceprezident pro inovaci a vývoj ve společnosti Smurfit Kappa, k výsledkům průzkumu říká: „Z provedeného výzkumu jasně vyplývá, že evropští spotřebitelé chtějí, aby se módní značky chovaly zodpovědně. Obal poskytuje hmatatelný a viditelný důkaz závazku značky k udržitelnosti. Je nezbytně nutné, aby se značky přizpůsobily rostoucím požadavkům spotřebitelů na udržitelnost, jinak riskují ztrátu zákazníků nebo poškození své pověsti.“
Napsat komentář