Na „tržiště“ do řetězce
Výběr čerstvého ovoce a zeleniny po celý rok jsou pro zákazníka samozřejmostí. S rozšiřující se nabídkou ovšem rostou i jeho požadavky na způsob prezentace, kvalitu a chuť. Úseky s ovocem a zeleninou v prodejnách řetězců se v posledních letech vizuálně mění v „tržiště“, kde si zákazník vybírá z přehledně vystavených druhů ovoce a zeleniny.
Dlužno říci, že nevybírá jen očima, ale prohlíží, osahává a přehrabuje, aby si vybral ty nejlepší kousky.
Vzhledem k citlivosti sortimentu je proto důležité, aby mu personál prodejny věnoval patřičnou péči, tedy průběžně třídil a odstraňoval poškozené kousky. Povadlá zelenina a nahnilé kousky ovoce jinak vrhají smutný pohled na celou prodejnu.
Vitamínová klasika
Součástí našeho jídelníčku jsou již od pradávna jablka, a to ve všech možných podobách a úpravách. Zároveň patří mezi celosvětově nejpopulárnější ovoce. Jablka jsou také hlavním druhem ovoce, které se u nás pěstuje. Podle Ovocnářské unie České republiky se na našem území v intenzivních výsadbách jabloní každoročně vyprodukuje kolem 140 tis. tun konzumních jablek. Hlavními odrůdami jsou Idared, Golden Delicious, Jonagold, Gloster, Šampion, Rubín atd.
Podle průzkumu „Ovoce a zelenina ve stravování dětí“, který pro řetězec Albert v létě 2014 realizovala společnost Ipsos, patří jablka u dětí dokonce k nejoblíbenějšímu druhu ovoce, a to v 79 %. Na druhém místě jsou banány (53 %). S výrazným odstupem za nimi se umístily jahody (23 %) nebo meloun (21 %).
Napsat komentář