VYBAVENÍ PRODEJNY
– aneb, technologie jako konkurenční výhoda i nutná podmínka
Držíte v technologiích krok se svými zákazníky? Vstoupila již vaše prodejna do 21. století? Které technologie a vychytávky pomohou přitáhnout zákazníky a uspět v tvrdé konkurenci českého retailu?
Chcete vědět víc? Stačí se přihlásit na 4. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY aneb, technologie jako konkurenční výhoda i nutná podmínka.
Termín konání: 13. 11. 2019, 9:00 – 16:00
Místo konání: Sál Euforie, GRANDIOR PRAGUE HOTEL, Na Poříčí 42, Praha 1
PROGRAM A PREZENTACE KE STAŽENÍ:
Pro stažení prezentace klikněte na jméno konkrétního řečníka v programu níže.
9:00 Zahájení
Žijeme v digitálním světě
9:05 Od pultu k mobilu, a co dál? Vývoj nákupních zvyklostí zákazníka
Ladislav Csengeri, Consumer Panel Services Director CZ&SK, GfK
Jak jsme se jako kupující změnili za poslední roky? Které trendy nejvíce ovlivňují dnešního zákazníka? Jak se mění předpoklady pro to, aby byli obchodníci a výrobci úspěšní v oslovovaní svých zákazníků? Čas, pohodlí, udržitelnost, zdraví až po online nakupovaní.
9:30 Investice do modernizace prodejen v ČR
Pavel Mikoška, viceprezident pro obchod, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR
Investice do inovací prodejen jsou nezbytnou podmínkou pro jejich přežití v prostředí stále sílící konkurence a také v souvislosti s nárůstem podílu elektronického obchodování. V oblasti prodeje ne-potravin mohou být pro mnoho sortimentů již klasické prodejny více považovány za určité „show-roomy“ nabízeného sortimentu zboží než skutečné prodejní místo. V posledních letech se již i obchodníci zaměření na internetový prodej potravin dostávají do černých čísel. Tento trend je silným impulzem pro tvorbu ještě více příjemného a inspirativního prostředí na prodejnách, které si své zákazníky dovede v sílícím multikanálovém prostředí prodeje a v sílící konkurenci dále udržet. Vedle těchto, pro zákazníky viditelných inovací, se v obchodě pracuje také s velkým množstvím zákaznicky „neviditelných inovací“, které mají za úkol především dosažení vyšší efektivity prodeje, úsporu drahé lidské práce a v oblasti potravin také směřující například ke komplexnímu řešení logistického řetězce.
9:55 Digitalizace usnadňuje provoz obchodu – Sledování a vyhodnocování zákaznického chování,
Moderní technologie v dnešní době umožňují vyhodnocovat zákaznické chování nejen v e-shopu, ale i v tzv. kamenných prodejnách. Rozvoj počítačového vidění dovoluje nasazení videokamer a speciálních analýz k získání potřebných informací o zákaznících a jejich chování. Díky tomu je snadné optimalizovat provoz prodejen a tím zvýšit spokojenost zákazníků a zefektivnit provoz prodejen.
10:20 Nové trendy v dovoleném sledování zaměstnanců
Marek Poloni, právník, advokátní kancelář Noerr
Co znamená přiměřené zajištění základního práva na soukromí zaměstnanců a ostatních pracovníků? V tomto kontextu se bude prezentace věnovat (opomíjeným) povinnostem zaměstnavatele při zabezpečování soukromí zaměstnance pomocí jednoduchých a praktických vodítek ve vztahu k flexibilním pracovním vztahům, sociálním mediím, sledování pomocí kamerových systémů a GPS lokátorů, nebo zpracování biometrických a citlivých dat zaměstnance.
10:45 -11:15 přestávka na kávu
Co můžete udělat pro vyšší tržby?
11:15 Možnosti a výhody elektronické etikety
Robert Klíma, key account manager, Novum Global
Elektronická cenovka je dnes synonymum pro rychlou, aktuální a bezchybnou změnu ceny na prodejně. Odpadá tisk a někde i několika hodinová výměna cenovek, což významně zefektivňuje práci a snižuje náklady. Přecenění akčního zboží jakéhokoliv množství, vyřešíte jedním kliknutím ze zázemí. To je bezesporu jeden z důvodů, proč jsou elektronické cenovky úspěšně nasazovány po celém světě. Ale tato výhoda není jediným benefitem elektronických cenovek. S vývojem technologií se elektronické cenovky proměňují na multichannelové medium, které přináší obchodníkům daleko více možností využití a výhod.
11:45 Bezpečnost potravin: chladicí řetězec hlídají technologie
Jana Coufalová, Manažer trhu, společnost Testo
U potravin, které nelze skladovat při běžné teplotě bez potenciálních problémů, nesmí být chladicí řetězec nijak přerušen. Jakékoliv odchylky (např. při nakládání a vykládání) jsou povoleny pouze v rámci určitých limitů a to pouze krátkodobě. V dopravních prostředcích (např. kontejnerech) nebo v chladících skladovacích prostorech musí být teplota zaznamenávána. Optimalizujme vynaložený čas a náklady pomocí nových technologií měření a sdílení dat.
12:05 Ochrana majetku a zákazníků
Jan Čulík, projektový manažer M2C Space
Snížení interní a externí kriminality. Poskytování informací o obsazenosti pokladen, kontrola pokladních transakcí apod. Analýza subjektů vstupujících do objektu. Analýza podezřelého chování. Poskytovaní heatmap a konkrétních dat pro marketingové kampaně. Analýza míst s největší aktivitou, největšího setrvání zákazníků na místě, nejčastějších tras v objektu atd.
12:30 Konkrétní příklady úspěšných projektů: Jak se osvědčily digitální cenovky v prodejnách Tchibo
Tomáš Zahradník, ředitel obchodů Tchibo
Případová studie: Proces implementace digitálních cenovek do sítě kamenných obchodů a s tím související realizace dynamické cenotvorby napříč prodejními kanály on-line i off-line. Plán digitalizace obchodů Tchibo. Hledání optimálního řešení v návaznosti na relevantnost pro zákazníka. Ne každé funkční a technicky správné řešení je v současné době životaschopné. Jaké technologie a proč byly nakonec využity.
13:00 – 14:00 – oběd
Co zákazník ocení?
14:00 Komfortní parkování pro zákazníky jako součást služeb
Veleslav Dvořák, ředitel obchodního oddělení, Green Center
Pohodlné parkování bez stresu by mělo být prvním zážitkem zákazníka – řidiče při návštěvě Vašeho obchodu. Konkrétní příklady jak jej zabezpečit a udělat z něj navíc i zdroj příjmů.
14:25 Koncept digitální účtenky
Ondřej Žák, obchodní ředitel, Logio
Digitální účtenka postupně nahrazuje tu papírovou ve všech (digitálně vyspělých) evropských zemích. Spotřebitelé i obchodníci si uvědomili na jedné straně celou řadu nevýhod papírové účtenky a současně si v rámci digitalizace slibují mnohé. Spotřebitel, který bude papírovou účtenku nadále vyžadovat, jí určitě dostane i v budoucnosti. Je však stále více spotřebitelů, kteří si na mobilní a digitální způsob komunikace zvykli a změnu budou co nejdříve vyžadovat. Možnost komfortu a kontroly nad e-shop transakcemi bude využita i v kamenných prodejnách, omnichannel koncept tak získá další kousek do mozaiky.
14:50 Nejoceňovanější prodejní koncepty roku 2019
Eva Klánová, šéfredaktorka Retail News
Konkurenční boj mezi e-shopy a kamennými prodejnami je globální záležitostí. Do modernizace svých prodejen investují obchodníci na celém světě. Inspirací a navigací, které koncepty stojí za pozornost, mohou být výsledky celosvětové soutěže EuroShop Retail Design Award 2019.
15:15–16:00 Závěrečná diskuze – Networking