vybaveni-prodejny-112019

VYBAVENÍ PRODEJNY

– aneb, technologie jako konkurenční výhoda i nutná podmínka

 

Držíte v technologiích krok se svými zákazníky? Vstoupila již vaše prodejna do 21. století? Které technologie a vychytávky pomohou přitáhnout zákazníky a uspět v tvrdé konkurenci českého retailu?

Chcete vědět víc? Stačí se přihlásit na 4. ročník semináře VYBAVENÍ PRODEJNY aneb, technologie jako konkurenční výhoda i nutná podmínka.

 

Termín konání: 13. 11. 2019, 9:00 – 16:00
Místo konání: Sál Euforie, GRANDIOR PRAGUE HOTEL, Na Poříčí 42, Praha 1

 

 

PROGRAM A PREZENTACE KE STAŽENÍ:

Pro stažení prezentace klikněte na jméno konkrétního řečníka v programu níže.

9:00               Zahájení

 

Žijeme v digitálním světě

9:05    Od pultu k mobilu, a co dál? Vývoj nákupních zvyklostí zákazníka

Ladislav Csengeri, Consumer Panel Services Director CZ&SK, GfK

Jak jsme se jako kupující změnili za poslední roky? Které trendy nejvíce ovlivňují dnešního zákazníka? Jak se mění předpoklady pro to, aby byli obchodníci a výrobci úspěšní v oslovovaní svých zákazníků? Čas, pohodlí, udržitelnost, zdraví až po online nakupovaní.

9:30     Investice do modernizace prodejen v ČR

Pavel Mikoška, viceprezident pro obchod,  Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR

Investice do inovací prodejen jsou nezbytnou podmínkou pro jejich přežití v prostředí stále sílící konkurence a také v souvislosti s nárůstem podílu elektronického obchodování. V oblasti prodeje ne-potravin mohou být pro mnoho sortimentů již klasické prodejny více považovány za určité „show-roomy“ nabízeného sortimentu zboží než skutečné prodejní místo. V posledních letech se již i obchodníci zaměření na internetový prodej potravin dostávají do černých čísel. Tento trend je silným impulzem pro tvorbu ještě více příjemného a inspirativního prostředí na prodejnách, které si své zákazníky dovede v sílícím multikanálovém prostředí prodeje a v sílící konkurenci dále udržet. Vedle těchto, pro zákazníky viditelných inovací, se v obchodě pracuje také s velkým množstvím zákaznicky „neviditelných inovací“, které mají za úkol především dosažení vyšší efektivity prodeje, úsporu drahé lidské práce a v oblasti potravin také směřující například ke komplexnímu řešení logistického řetězce.

9:55   Digitalizace usnadňuje provoz obchodu – Sledování a vyhodnocování zákaznického chování,

Martin Jahoda, Business Development Manager projektu Mobotix, Konica Minolta Business Solutions Czech  

Moderní technologie v dnešní době umožňují vyhodnocovat zákaznické chování nejen v e-shopu, ale i v tzv. kamenných prodejnách. Rozvoj počítačového vidění dovoluje nasazení videokamer a speciálních analýz k získání potřebných informací o zákaznících a jejich chování. Díky tomu je snadné optimalizovat provoz prodejen a tím zvýšit spokojenost zákazníků a zefektivnit provoz prodejen.

10:20  Nové trendy v dovoleném sledování zaměstnanců

Marek Poloni, právník, advokátní kancelář Noerr

Co znamená přiměřené zajištění základního práva na soukromí zaměstnanců a ostatních pracovníků? V tomto kontextu se bude prezentace věnovat (opomíjeným) povinnostem zaměstnavatele při zabezpečování soukromí zaměstnance pomocí jednoduchých a praktických vodítek ve vztahu k flexibilním pracovním vztahům, sociálním mediím, sledování pomocí kamerových systémů a GPS lokátorů, nebo zpracování biometrických a citlivých dat zaměstnance.

 

10:45 -11:15  přestávka na kávu

 

Co můžete udělat pro vyšší tržby?

11:15   Možnosti a výhody elektronické etikety

Robert Klíma, key account manager, Novum Global 

Elektronická cenovka je dnes synonymum pro rychlou, aktuální a bezchybnou změnu ceny na prodejně. Odpadá tisk a někde i několika hodinová výměna cenovek, což významně zefektivňuje práci a snižuje náklady. Přecenění akčního zboží jakéhokoliv množství, vyřešíte jedním kliknutím ze zázemí. To je bezesporu jeden z důvodů, proč jsou elektronické cenovky úspěšně nasazovány po celém světě. Ale tato výhoda není jediným benefitem elektronických cenovek. S vývojem technologií se elektronické cenovky proměňují na multichannelové medium, které přináší obchodníkům daleko více možností využití a výhod.

11:45   Bezpečnost potravin: chladicí řetězec hlídají technologie

Jana Coufalová, Manažer trhu, společnost Testo

U potravin, které nelze skladovat při běžné teplotě bez potenciálních problémů, nesmí být chladicí řetězec nijak přerušen. Jakékoliv odchylky (např. při nakládání a vykládání) jsou povoleny pouze v rámci určitých limitů a to pouze krátkodobě. V dopravních prostředcích (např. kontejnerech) nebo v chladících skladovacích prostorech musí být teplota zaznamenávána. Optimalizujme vynaložený čas a náklady pomocí nových technologií měření a sdílení dat.

12:05  Ochrana majetku a zákazníků

Jan Čulík, projektový manažer M2C Space

Snížení interní a externí kriminality. Poskytování informací o obsazenosti pokladen, kontrola pokladních transakcí apod. Analýza subjektů vstupujících do objektu. Analýza podezřelého chování. Poskytovaní heatmap a konkrétních dat pro marketingové kampaně. Analýza míst s největší aktivitou, největšího setrvání zákazníků na místě, nejčastějších tras v objektu atd.

12:30    Konkrétní příklady úspěšných projektů: Jak se osvědčily digitální cenovky v prodejnách Tchibo

Tomáš Zahradník, ředitel obchodů Tchibo

Případová studie: Proces implementace digitálních cenovek do sítě kamenných obchodů a s tím související realizace dynamické cenotvorby napříč prodejními kanály on-line i off-line. Plán digitalizace obchodů Tchibo. Hledání optimálního řešení v návaznosti na relevantnost pro zákazníka. Ne každé funkční a technicky správné řešení je v současné době životaschopné. Jaké technologie a proč byly nakonec využity.

       

13:00 – 14:00 – oběd

 

Co zákazník ocení?

14:00   Komfortní parkování pro zákazníky jako součást služeb

Veleslav Dvořák, ředitel obchodního oddělení, Green Center

Pohodlné parkování bez stresu by mělo být prvním zážitkem zákazníka – řidiče při návštěvě Vašeho obchodu. Konkrétní příklady jak jej zabezpečit a udělat z něj navíc i zdroj příjmů.

14:25    Koncept digitální účtenky

Ondřej Žák, obchodní ředitel, Logio

Digitální účtenka postupně nahrazuje tu papírovou ve všech (digitálně vyspělých) evropských zemích. Spotřebitelé i obchodníci si uvědomili na jedné straně celou řadu nevýhod papírové účtenky a současně si v rámci digitalizace slibují mnohé. Spotřebitel, který bude papírovou účtenku nadále vyžadovat, jí určitě dostane i v budoucnosti. Je však stále více spotřebitelů, kteří si na mobilní a digitální způsob komunikace zvykli a změnu budou co nejdříve vyžadovat. Možnost komfortu a kontroly nad e-shop transakcemi bude využita i v kamenných prodejnách, omnichannel koncept tak získá další kousek do mozaiky.

14:50    Nejoceňovanější prodejní koncepty roku 2019

Eva Klánová, šéfredaktorka Retail News

Konkurenční boj mezi e-shopy a kamennými prodejnami je globální záležitostí. Do modernizace svých prodejen investují obchodníci na celém světě. Inspirací a navigací, které koncepty stojí za pozornost, mohou být výsledky celosvětové soutěže EuroShop Retail Design Award 2019.

 

15:15–16:00   Závěrečná diskuze – Networking