
Ať už se jedná o elektroniku nebo potraviny, zákazník ocení přidanou hodnotu výrobku. A za tu je ochotný si i připlatit.
Posledních pět let v českém maloobchodě bylo charakterizováno výraznými turbulencemi, od pandemie Covid-19, která vedla k nárůstu online nákupů a změnám spotřebitelského chování, přes období nebývale vysoké inflace, která způsobila pokles kupní síly a změny v nákupních prioritách spotřebitelů.
Byť v roce 2024 již docházelo ke stabilizaci prakticky všech ekonomických ukazatelů, Češi vstupovali do letošního roku poměrně značně pesimisticky naladěni, a to zejména pokud jde o ceny potravin. Více než tři čtvrtiny Čechů měly v tomto ohledu negativní očekávání. Jejich pesimismus byl navíc podpořen faktem, že Češi v posledních dvou letech v podstatě zchudli, a to více než obyvatelé ostatních evropských států. Nicméně odvozovat z toho, že jediným cílem výrobců a obchodníků by v takové situaci mělo být zaměření na co nejlevnější produkty, by bylo velmi unáhlené a krátkozraké. Podívejme se na to optikou tří důležitých fenoménů, kterými jsou: inovace, privátní značky a promoakce. Celý článek