
V Německu ještě více přiostřil boj o zákazníka, což je vidět na rostoucím počtu slevových akcí. V pomyslné „cenové válce“ podle tamních médií nejvíce ztrácejí plnosortimentní řetězce Rewe a Edeka.
Vysoká inflace v předchozích měsících přiměla diskontní řetězce v Německu k tomu, aby se pokusily snížením cen (na úkor svých marží) a cíleným rozšiřováním sortimentu (např. o biopotraviny) odlákat zákazníky od Rewe a Edeky. Tento tah jim vyšel. Potvrzuje to analýza skoro 6 mil. pokladních účtenek, kterou umožnila srovnávací aplikace Smhaggle.
Maloobchodní společnost Rewe Group z Kolína nad Rýnem se právě před rokem pustila do odvážného experimentu – zrušila tištěné letáky pro zákazníky. S tím, že je bude o novinkách informovat přes aplikaci. Vedení chtělo dokázat, že mu záleží na ochraně životního prostředí, prosazování udržitelnosti. Tímto opatřením se mělo ušetřit 73 tis. tun papíru ročně a omezit objem emisí oxidu uhličitého o 70 tis. tun. Celý článek