ZOOT nasazuje nejmodernější technologie pro lepší orientaci ve velikostech

ZOOT míří mezi nejinovativnější módní e-shopy na tuzemském trhu. Aktuálně spouští nejnovější verzi aplikace SizeID, která díky pokročilým online technologiím pomáhá zákazníkům vybírat správnou velikost oblečení, obuvi a také doporučovat značky a kousky v oblíbeném stylu.

„Chceme zákazníkům co nejvíce usnadnit nákup a hlavně se pokusit předejít nutnosti řešit výměnu za jinou velikost nebo samotnému vrácení. Snižování vratek je cesta jak k udržitelnosti našeho byznysu, tak k udržitelnosti vzhledem k naší planetě. Právě správný výběr velikosti v tom hraje důležitou roli. Asi každý se někdy dostal do situace, kdy si nebyl jist, jakou velikost daného oblečení si má vyzkoušet, a tím pádem byl tak nucen sáhnout po více velikostech najednou, ač ví, že s jednou určitě bude muset auto vyrazit zase zpět do skladu. Tomu chceme předejít a tím zefektivnit celý proces nakupování,“ vysvětluje CEO ZOOTu Milan Polák s tím, že řešením bude právě nejnovější verze aplikace SizeID, která vznikla za úzké spolupráce právě s největším tuzemským online prodejcem módy. Aplikace SizeID doporučuje velikosti na základě pohlaví, výšky, váhy, věku a typu postavy. Pro přesnější doporučení je možnost zadat i konkrétní míry.

Využití dat naplno

ZOOT chce tímto způsobem lépe pracovat s anonymními daty o nakupování, tedy zejména využívání velikostí. „Když zákazník objedná velikost M, pak ji vrátí a vymění za L, tak to párkrát může být náhoda. Když to ale stejně u stejného produktu udělá 50 zákazníků s podobnou postavou, tak už to jsou důležitá data, díky kterým může náš algoritmus poznat, že všem dalším zákazníkům dá vždy o trošku větší váhu na doporučení velikost L,“ dodává Polák.

Fungování technologie blíže popsal zakladatel společnosti SizeID Adam Bičiště: “Pozitivní přístup ZOOTu k digitálním technologiím se perfektně hodí k naší platformě. SizeID v posledních měsících pracovalo na vývoji nové metody doporučení (SizeID Advisor SMART), která funguje na základě zadání jednoduchých vstupních údajů: výšky, váhy a věku zákazníka. Na pozadí tohoto Advisoru běží další nová služba SizeID Analytics. Ta zajišťuje dlouhodobé zdokonalování celého řešení díky vylepšujícím se algoritmům, které využívají robustní analýzu dat postupně napojovanou na strojové učení či neuronové sítě. E-shopy elektronického obchodu mohou shromážděné a zpracované údaje využít k tomu, aby doporučily přizpůsobené produkty každému zákazníkovi v reálném čase a vytvořily tak individuální zážitek z nakupování zaměřeného přímo na uživatele.

ZOOT už v minulosti vyslovil ambice zahrnout do prodejně-nákupního procesu spektrum technologických inovací. Mezi nimi by mohl být 3D skener, který by naskenoval tvar postavy a podle toho zákazníkovi přesně doporučil velikost oblečení. Další možnosti otevírají zrcadla, na nichž by zákazník ve výdejnách radosti mohl rovnou vidět, jak na jeho postavě vypadá daný střih oblečení či barva. Splnění této vize představuje pro ZOOT výzvu, jejíž první krok učinil právě ve spolupráci s technologickou firmou SizeID, která již na podobném systému začala pracovat.

 

Zdroj: PREST MEDIA SERVICING s.r.o.

Praha, 9. června 2021