Zalando mění design přepravních tašek a krabic

Zalando se díky novým obalům přibližuje svému cíli eliminovat do roku 2023 jednorázové plasty. Obaly společnosti Zalando si již prošly mnoha provedeními, jedna věc však přetrvávala: oranžové logo “Zalando” na bílém podkladu. Následující se od nynějška změní:

Přechod z plastu na papír

Zalando zahájilo přechod z plastových přepravních tašek na papírové: Zatímco předchozí obalové materiály byly vyrobeny z plastu s 80% podílem recyklátu, nové jsou vyrobeny z papíru s certifikátem FSC (FSC® N003557) a recyklovatelného papíru. Tyto přepravní tašky byly již dříve testovány v rámci tříměsíčního pilotního projektu ve Švédsku, kde se v očích zákazníků Zalanda osvědčily. V současné době se nové tašky zavádějí na všech 20 evropských trzích, na kterých společnost působí. Do konce prvního čtvrtletí roku 2022 společnost následně plánuje přejít na papírové přepravní tašky zcela.

Přechod z plastů na papír je jedním ze způsobů, jak dosáhnout vytyčeného cíle. Tím je do roku 2023 odstranit veškeré jednorázové plasty v rámci obalů. V roce 2020 se společnosti již podařilo snížit jejich množství o 22 % na jedno odeslané zboží, a to na průměrných pouhých 7,8 gramu na balík.

„Neustále hledáme další možnosti udržitelnějších materiálů a způsoby, jak naše obaly přizpůsobit cirkulárním systémům. V udržitelnosti neexistuje cílová rovinka – vždy je zde co zlepšovat či dále zpochybňovat status quo. Proto je nutné vyvíjet nové možnosti balení, které poskytují nejlepší možnou ochranu přepravovaným předmětům a zároveň splňují naše požadavky na udržitelnost. Zkoušíme alternativy s našimi „pre-owned“ krabicemi, které jsou již ze 30 % vyrobeny z trávy, a pracujeme s našimi týmy na tom, jak by v budoucnu mohly vypadat opakovaně použitelné obaly,“ říká Masood Choudhry, Viceprezident Zalanda pro logistiku.

Přechod z bílého na karton hnědý

Zákazníci Zalanda navíc obdrží své objednávky v nových obalech, přičemž bílé krabice budou nahrazeny hnědými. Obaly budou i tentokrát vyrobeny ze 100% recyklované lepenky, inkoust zůstává na vodní bázi a společnost bude i nadále používat lepidla z rostlinného škrobu. Jak krabice, tak i papírové sáčky pak budou reflektovat přirozenější vzhled a celkový vjem.

Na cestě Zalanda stát se udržitelnou módní platformou je důležité minimalizovat množství odpadu a udržet materiály v oběhu co nejdéle. Velkou výzvou pro módní průmysl, a tedy i pro Zalando, jsou například polystyrenové sáčky. Tenké plastové obaly sloužící k ochraně jednotlivých kusů zboží musí být obecně dostatečně průhledné, aby umožňovaly viditelnost čárového kódu. Jejich hlavním účelem je chránit výrobky před vlhkostí, nečistotami a poškozením během skladování, přepravy a zpracování. Polystyrenové sáčky Zalanda jsou vyrobeny z 90 % z recyklovaného plastu. I nadále se však společnost snaží hledat možnosti, jak snížit jejich celkové použité množství, a to například dodatečným skládáním kousků tak, aby byly kompaktnější.

Společnost Zalando aktivně pracuje na oddělení svého ekonomického růstu (a z něj vyplývajícího nárůstu počtu odeslaných zásilek) od své ekologické stopy. Nedávné úspěchy jsou ve zkratce následující:

  • V porovnání s rokem 2017 se společnosti podařilo snížit emise z vlastní obchodní činnosti o 64 %
  • Od roku 2019 společnost kompenzuje zbývající emise z vlastní činnosti, dodávek a vratek pomocí projektů zalesňování s certifikací Gold-Standard nebo VCS pro odstraňování uhlíku.
  • V roce 2020 Zalando také využilo 53 000 tun obalového materiálu, z čehož celých 87 % pocházelo z recyklovaných materiálů a dalších 99 % bylo recyklovatelných.
  • V současné době navíc běží pilotní program bezplastových obalů v rámci kategorie Pre-owned.

 

Zdroj: Rubikon PR

Praha, 27. července 2021