Bilance po třech týdnech od znovuotevření obchodních center zní zajímavě. Například jeden z největších outletů v ČR a střední Evropě, Freeport v Hatích na Znojemsku nedaleko rakouských hranic, byl velikostí zájmu českých zákazníků o nákupy módy až příjemně zaskočen.
V uplynulých týdnech si zákazníci odnášeli napěchované nákupní tašky botami a jarní značkovou módou. Průměrně tam Češi nakoupili o polovinu víc zboží, než je běžné pro toto období. Důvodem je i to, že je obchody ve znojemském outletu přivítaly značnými slevami. Jan Procházka, ředitel Freeport Fashion Outlet očekává ještě větší vlnu zájmu po otevření hranic, protože z cca 50 % tvoří zákaznickou základnu Rakušané.
Slevy na značkové zboží jdou až do tisíců korun
Obléknout a obout se na jaro. To byla mise, kterou si splnily desetitisíce Čechů, kteří dorazili v minulých týdnech do Freeportu v Hatích na Znojemsku. V prvních dvou týdnech po znovuotevření (11. 5.) učinili zákazníci nákupy módy za 60 milionů korun. Podle Jana Procházky, ředitele Freeport Fashion Outlet, je to pro značky v jeho obchodním centru víc než dobrá zpráva. Do Freeportu totiž v prvních týdnech dorazilo o 40 % víc českých zákazníků, a tržby tak dosahují loňské úrovně i přes to, že nemohou dorazit všichni zákazníci.
„Naši čeští zákazníci projevili velkou nákupní chuť a patří jim velký dík za věrnost, že k nám přijeli. I nyní je zájem o nákupy u nás vysoký i přes to, že k nám nemohou dorazit zákazníci z Rakouska,“ řekl Jan Procházka z Freeportu. Dodal, že outlety jsou ideální právě pro dobu krize. „Cena veškerého, i značkového zboží u nás začíná s již 30 % slevou z běžné ceny, a každá sleva tak zlevňuje zboží o další desítky až tisíce korun,“ vysvětlil. Prestižní značky přivítaly zákazníky ve Freeportu výraznými slevami. Oblečení a obuv Nike, Adidas, Wellensteyn, Tom Tailor a další si tak čeští zákazníci odnášeli za zlomkovou cenu. A podle Jana Procházky budou lákavé slevy pokračovat i nadále.
Rouškomat pro zákazníky, kteří si zapomněli roušku doma
Freeportu se stejně jako ostatních obchodů týkají vládní hygienická opatření. Ty platí i pro kavárny a restaurace, které se v prostorech obchodního centra otevřely 25. května. Na deseti stanovištích jsou rozmístěny bezkontaktní stojany s dezinfekcí a vyhrazen je i pracovník, který dohlíží na dodržování hygienických nařízení včetně povinných rozestupů mezi lidmi. Outlet v Hatích pamatuje i na ty, kteří si doma zapomenou roušku. „Hned od prvního dne otevření máme zde k dispozici rouškomat. Ukázalo se, že to bylo dobré rozhodnutí, o jednorázové roušky je velký zájem,“ potvrdil Jan Procházka.
Zdroj: Botticelli
Praha, 5. června 2020