Aliance pro mladé již třetím rokem podporuje zaměstnávání a zaměstnatelnost mladých lidí. Mezi její závazky patří podpora získávání pracovních zkušeností či bezplatné kariérní poradenství pro mladé do 30 let. V Česku má nyní aliance 40 členů, jejím zakládajícím partnerem je společnost Nestlé.
Hlavní motivací partnerů aliance je snaha o aktivní podporu mladých lidí při uplatnění na pracovním trhu. Zavázali se, že se budou aktivně podílet na speciálních programech pro mladé a poskytovat jim rady a pracovní zkušenosti. To vše bezplatně. Členové aliance do těchto snah zapojují své zaměstnance, kteří se tak stávají mentory v kariérním poradenství či při přípravě k přijímacímu pohovoru.
Připojení velkoobchodu MAKRO k Alianci pro mladé dnes podepsali výkonný ředitel MAKRO Cash & Carry ČR a METRO Cash & Carry SR, Guillaume Chêne a generální ředitel Nestlé Česko a Slovensko, Torben Emborg.
„MAKRO se nachází na cestě od prodeje ke službám, kde naše poslání vidíme v podpoře a rozvoji soukromého podnikání. Jedná se o velmi dynamické prostředí a mladí lidé jsou vždy nositeli změny a inspirace, proto jim bedlivě nasloucháme a vytváříme pro ně příležitosti. Jsou naše budoucnost,“ říká Guillaume Chêne.
V celé Evropě se do Aliance doposud zapojilo přes 200 firem, které se společně zavázaly do konce roku 2016 přijmout 10 000 mladých a vytvořit příležitosti pro dalších 10 000 učňů a stážistů.
„Těší mne zájem českých a slovenských firem řešit situaci absolventů na pracovním trhu. Věřím, že vstup společnosti Makro do Aliance dále rozšíří naše aktivity a umožní mladým získat více příležitostí, jak úspěšně nastartovat svou kariéru, uvedl Torben Emborg.“
Vstup do Aliance pro mladé je jen jednou z mnoha aktivit společnosti MAKRO na podporu mladých. V rámci korporace je velmi rozšířen program pro absolventy vysokých škol Metro Potentials, který umožňuje vybraným absolventům absolvovat stáž v zahraničí a následně pracovat na vedoucí pozici. Novinkou je pak program Innovation Pioneers, který rozvíjí potenciál mladých talentovaných inovátorů z poboček prostřednictvím speciální vzdělávací stáže na německé centrále. Dále MAKRO na lokální úrovni úspěšně realizuje trainee programy pro absolventy nebo snídaně pro studenty a pravidelně se účastní pracovních veletrhů na školách.
Zdroj: MAKRO
Praha, 21. února 2017