Tržiště MALLu roste i přes pokles e-commerce

Ačkoliv oblast e-commerce v České republice poslední roky kontinuálně rostla, oproti loňskému roku se v lednu 2022 dle dat Heureka.cz trh o 17 % propadl, v únoru to bylo dokonce o 29 %. Tržiště MALLu naproti tomu ve srovnání s loňským rokem posiluje o téměř 50 % a eviduje rychlý nárůst počtu e-shopů zapojených do programu, kterých je již přes 3 500.

Obchodníci si na tržišti MALLu vydělají v průměru 650 000 ročně a získají přes 800 objednávek. Stále větší část z nich si navíc prodej na marketplacu vybírá kvůli snadné zahraniční expanzi, nebo kvůli možnosti výrazně zvýšit svou zákaznickou bázi bez potřeby nákladných marketingových aktivit.

Nabídka online tržiště MALL Partner dnes pokrývá prakticky všechny segmenty, některé z nich přitom již výhradně díky partnerským prodejcům. Partnerský prodej se na obratu MALLu podílí každý rok významněji a tržiště je díky šíři svého sortimentu stále oblíbenější také u zákazníků, jimž nabízí možnost pohodlně nakoupit vše na jednom místě, ve známém prostředí a za jediné poštovné. MALL navíc vychází zákazníkům vstříc také navyšováním počtu výdejních míst, kterých se již v České republice a na Slovensku nachází více než 1 700.

„Síť partnerských prodejců se nám daří neustále rozšiřovat. V roce 2021 bylo zboží z partnerského prodeje obsaženo ve 40 % objednávek provedených na MALLu, což svědčí o tom, že pro zákazníky je nabídka našich partnerů velmi atraktivní – ať už se jedná o velké zavedené značky, nebo menší lokální prodejce s unikátním zbožím. Významným ukazatelem je pro nás také to, že ačkoliv od počátku roku 2022 pozorujeme mírný propad e-commerce téměř ve všech segmentech, MALL Partner oproti loňskému roku přesto roste o 40-50 %. Mnoho obchodníků tak naše tržiště láká také proto, že jim dokážeme pomoci třeba i s výprodejem skladů po sezóně,“ komentuje vývoj Jakub Kováč, ředitel programu MALL Partner.

Opora silné značky snižuje náklady na marketing, MALL do propagace partnera investuje 50 tisíc ročně

Kromě oslovení nových zákaznických skupin obchodníci vstup na tržiště volí také kvůli možnosti prodávat pod důvěryhodnou značkou s širokou zákaznickou bází. Jelikož obchodníci nabízejí své zboží na e-shopu s dosahem na miliony zákazníků a silným marketingem včetně rozsáhlých PPC kampaní, jejich náklady na vlastní marketing výrazně klesají, a to jak v Česku, tak v dalších zemích, kde MALL působí.

„Obchodníkům, kteří jsou v našem programu zapojeni, pomáháme s celým procesem od zalistování zboží na tržiště až po marketingové aktivity, do kterých investujeme v průměru 50 000 ročně pro každého prodejce. To k nám mnoho prodejců láká, protože konkurence v e-commerce je obrovská a investice, které by jinak musely jít do marketingových aktivit a budování značky, s námi do velké míry odpadají. I bez vlastní investice do marketingu jsou naši partneři schopni získat v průměru více než 800 objednávek za rok, což je číslo, které už se do výsledků obchodníka významně promítne,“ popisuje Jakub Kováč.

Přes hranice putuje čtvrtina objednávek, MALL obchodníkům pomůže i dostupným financováním

Obchodníkům prodávajícím prostřednictvím programu MALL Partner se kromě České republiky a Slovenska velmi daří i v dalších zemích. Silným trhem je pro MALL dlouhodobě Slovinsko, kde je MALL pod značkou mimovrste jasnou jedničkou na trhu, a kontinuálně roste také Maďarsko nebo Polsko. Prodej v zahraničí je umožněn všem partnerským e-shopům zapojeným do programu, takže cestu na tržiště často volí i ti prodejci, kteří chtějí svůj záběr rozšířit napříč regionem. Aktuálně míří přes hranice v rámci programu MALL Partner více než čtvrtina všech objednávek.

S expanzí obchodníkům pomáhá nejen zázemí silné značky, ale také ekosystém návazných služeb včetně kvalitní dopravy MALL Delivery po Česku i na Slovensko, husté sítě výdejních míst či špičkové zákaznické péče. Díky službě MALL Financing pak může každý obchodník na pár kliků získat až milionovou půjčku na dokoupení skladových zásob, dodatečné marketingové aktivity, nebo třeba překladové služby související s expanzí do zahraničí. Ve spolupráci se společností Mailstep navíc MALL obchodníkům nově nabízí i možnost kompletně outsourcovat logistiku a nestarat se tak o uskladnění ani expedici zboží.

 

Zdroj: FYI Prague

Praha, 19. března 2022