Tržby beauty e-shopu Notino se přiblížily desíti miliardám

Obrat největšího e-shopu s parfémy a kosmetikou v Evropě Notino se meziročně zvýšil o 17 procent. Tržby dosáhly 9,8 miliard korun, což je o 1,4 miliardy více než v roce 2018.

I tentokrát tak společnost dosáhla dvouciferného procentuálního růstu, navíc jde o její nejlepší výsledek za 15 let na trhu. Podíl Česka na celkovém obratu činí 17 procent. Za rok 2019 Notino získalo 2,1 milionu nových zákazníků napříč Evropou.

Rekordní rok firma zaznamenala i co se týče počtu prodaných produktů. „Zatímco v roce 2018 jsme prodali 29 milionů produktů, loni to bylo téměř 35 milionů, tedy o 20 procent více. Největší podíl stále představují parfémy, kterých jsme prodali více než 6 milionů,“ uvedl Zbyněk Kocián, výkonný ředitel společnosti Notino. Výrazně roste zájem o kategorii pleťové péče a dekorativní kosmetiky, stejně tak se zvyšuje poptávka po vlasové péči a bytových vůních.

Nejúspěšnějším dnem v roce byl stejně jako dříve Black Friday, který připadl na 29. listopad. „Během Black Friday jsme vyřídili 100 tisíc objednávek a prodali 400 000 produktů. Zákazníci tak kupovali přibližně 280 produktů za minutu,“ uvedl Tomáš Hofer, ředitel logistiky v Notinu.

Aktuálně Notino působí ve 24 zemích, podíl Česka na obratu firmy činí 17 procent. V loňském roce navíc vstoupilo i do Švýcarska a Ruska. „Rusko pro nás představuje výzvu z pohledu logistiky. Zatímco v roce 2018 cestoval balík nejdále do Španělska, nyní musel urazit dvojnásobnou cestu – přes 8 tisíc kilometrů do Sachalinské oblasti,“ doplnil Hofer.

V roce 2019 společnost rozšířila také síť kamenných prodejen a výdejních míst. Vlajkovou loď mezi 27 prodejnami představuje ta v pražském Florentinu, která je částečně digitalizovaná. Loni Notino otevřelo první prodejny také v Bulharsku a Rakousku. Své kamenné pobočky tak už má v 9 zemích.

Letos plánuje evropský beauty e-commerce lídr rozšířit a modernizovat stávající prodejny, rozšířit sortiment, uvést do provozu druhý sklad v Česku a rozšířit síť distribučních kanálů napříč celou Evropou, což zrychlí dobu doručení např. ve Skandinávii či Velké Británii.

Notino v roce 2019 v číslech

  • Tržby e-shopu Notino dosáhly 9,8 miliardy korun. Jde o 17% meziroční nárůst.
  • Notino získalo 2,1 milionu nových zákazníků.
  • Společnost prodala 35 milionů produktů, o 6 milionů více než v roce 2018.
  • Nejúspěšnějším dnem byl 29. listopad – 400 tisíc produktů a 100 tisíc objednávek.
  • Podíl Česka na obratu tvoří 17 procent.
  • Notino otevřelo 6 nových prodejen v Česku, Rakousku, Bulharsku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku.

 

Zdroj: notino.cz

Praha, 26. ledna 2020