Karlovarské minerální vody (KMV) zveřejnily své finanční výsledky za první pololetí roku 2015. Oproti prvnímu pololetí minulého roku rostly prodeje skupiny KMV o mimořádných 31 %, obrat přesáhl 3,5 miliardy korun a EBITDA (provozní zisk) rostl dokonce o 55 %.
Na rekordním růstu skupiny mají podíl také dvě významné akvizice v Maďarsku a spotřebitelský úspěch produktových novinek na domácím trhu. Růst skupiny KMV také potvrzuje globální trend v zájmu o zdravý pitný režim.
„Velmi mě těší především dvojciferný nárůst na domácím trhu, kde jsme kromě našich tradičních produktů zaznamenali úspěch s novými produkty jako je například přírodní nápoj Fruttimo Aquila, ale velkou radost nám dělají také nové Poctivé limonády od Poděbradky, které jsou od letošního roku nově k dostání nejenom v láhvích, ale i v točené variantě,“ říká generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.
První pololetí letošního roku bylo pro KMV ve znamení akvizic. Skupina KMV rozšířila své evropské působení odkoupením dvou nejvýznamnějších nápojářských firem v Maďarsku (Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz), čímž vznikl největší výrobce balených minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě.
„K zásadnímu růstu skupiny KMV přispěly akvizice v Maďarsku. Holdingu maďarských značek Szentkiralyi a Kekkuti oproti loňskému roku vzrostly prodeje za poslední pololetí o necelých 10 % a EBITDA vzrostla téměř dvojnásobně,“ říká Alessandro Pasquale.
V Maďarsku jsou minerální vody velmi oblíbené a podobně jako místní lázeňství zde mají dlouhou tradici a historii, stejně jako tomu je v České republice.
„Jsme rádi, že se tato tradice v naší firmě pomyslně protíná a my o ni budeme pečovat tak, aby pokračovala i nadále,“ dodává Alessandro Pasquale.
Skupině KMV se velmi dobře daří i na dalších evropských trzích. Na Slovensku si drží pozici dvojky na trhu balených minerálních vod. V Rakousku je skupina KMV dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v přírodních ochucených minerálních vodách. Dalšími významnými exportními zeměmi jsou například Polsko, Německo, ale také USA nebo Spojené arabské emiráty.
Díky nadprůměrně teplému létu a sílícímu trendu zdravého pití očekává KMV růst také v dalším pololetí.
„Jasně patrný je trend, že spotřebitelé vyhledávají produkty, které prospívají jejich zdraví. To platí nejen u nás v České republice, ale i v celosvětovém měřítku. Agentura Canadean uvedla, že letos se na světě poprvé prodá více balené vody než sycených nápojů*,“ říká Alessandro Pasquale.
„Data agentury Nielsen potvrzují, že vedle oblasti prodeje minerálních a pramenitých vod si skupina KMV udržuje v ČR vedoucí pozici také v rámci celého sektoru nealkoholických nápojů**, kde za posledních 12 měsíců (květen 2014 – květen 2015) na maloobchodním trhu potravin a smíšeného zboží dosáhla objemový tržní podíl
29 %,“ říká Veronika Jeřábková, Senior konzultant ze společnosti Nielsen.
Růstu KMV nahrává také horké letní období, kdy se prodeje oproti ostatním sezónám až zdvojnásobují. „Předpokládáme, že letos celá evropská skupina KMV vyrobí
a prodá miliardu litrů balených vod a nealkoholických nápojů a obrat dosáhne 6,3 miliardy korun,“ uzavírá Alessandro Pasquale.
*Prodej do konce letošního roku stoupne na 238 miliard litrů vody a sycených nápojů na 227 miliard litrů. Tyto predikce agentury na výzkum trhu Canadean publikovaly Financial Times začátkem května.
** nealkoholické nápoje = minerální a pramenité vody, ovocné džusy, sycené nápoje, ledové čaje
a sirupy.
Zdroj: Karlovarské minerální vody, a. s.
Praha, 18. srpna 2015