Rozvoz potravin z autobusové garáže

Přepravci ve Vídni se musí připravit na bezemisní „poslední míli“. Dopravní podnik Wiener Linien proto rozjel projekt, při kterém velkoobchod s potravinami využívá přes den prázdnou autobusovou garáž. Doručení zákazníkovi obstarává nákladní kolo.

Na přelomu listopadu a prosince se ve Vídni rozjely první testovací jízdy projektu Remihub. Školky ve čtvrti Donaustadt budou během prosince zásobovány jídlem, které se na cestu vydává z autobusové garáže Kagran. Testovací provoz probíhá s nákladním kolem, které uveze až 200 kilogramů. Poslední metry do cíle tedy zásilky pojedou CO2 neutrálně.

Doručení z blízké garáže

Bezemisní nákladní vozidla nejsou zatím uzpůsobena na dlouhé vzdálenosti, projekt Remihub (od vídeňského slova Remise, tj. garáž či vozovna) proto testuje ekologický dovoz alespoň na tzv. poslední míli a nikoliv na kompletní trase.

Vedle rakouského ministerstva dopravy akci podporuje i vídeňský dopravní podnik Wiener Linien, jehož autobusové garáže slouží jako poslední hub – autobusy totiž přes den převáží cestující po městě a v garážích je tak dostatek prostoru. Dodávku potravin do školek zajišťují přepravní společnost a velkoobchod s potravinami.

Udržitelná city logistika

První testovací fáze potrvá alespoň do poloviny prosince. Od ledna začne druhá zkušební fáze ve čtvrti Ottakring a autobusové garáži Spetterbrücke. Data z provozu budou průběžně vyhodnocovat výzkumníci z Technische Universität Wien.

Projekty jako Remihub jsou součástí akčního plánu Udržitelná logistika 2030+ (Nachhaltige Logistik 2030+), který spadá pod město Vídeň a sousední spolkovou zemi Dolní Rakousko. Kromě bezemisní poslední míle se soustředí i na snížení objemu dopravy a lepší řízení přepravních služeb.

 

Zdroj: Eurocomm-PR

Praha, 6. prosince 2019