Asociace POPAI CE ve spolupráci s výzkumnou agenturou IPSOS odstartovaly průzkumový projekt Shopper Engagement Study Czech Republic, který je unikátní a historicky nejrozsáhlejší studií nakupování v českých supermarketech a hypermarketech.
Po fázi příprav, během kterých probíhala upřesňující jednání s partnery průzkumu a metodologická koordinace s POPAI Global, byl zahájen sběr dat.
Do průzkumu se jako hlavní partneři zapojily společnosti Budějovický Budvar, Coca-Cola HBC Česká republika, Coty Česká republika, Stock Plzeň-Božkov a UNILEVER ČR. Odbornými partnery projektu jsou Marketingový institut a Katedra informačních technologií VŠE Praha.
Sběr dat probíhá v Čechách a na Moravě ve vybraných prodejnách maloobchodních řetězců provozujících supermarkety a hypermarkety na našem území.
Výstupy studie budou hotovy v září letošního roku a budou zahrnovat také praktická doporučení pro značkové výrobce, maloobchodníky, agentury a dodavatele in-store řešení, jak inovovat a optimalizovat prodejní prostředí a promoční aktivity v místech prodeje.
Konkrétněji se také zaměří na specifické role a efektivitu používaných typů POP komunikačních nástrojů pro jednotlivé maloobchodní formáty a produktové kategorie.
Výsledky průzkumu nabídnou jedinečnou příležitost pro všechny ty, kteří chtějí lépe a komplexně porozumět modernímu trhu a pochopit vlivy na nákupní rozhodování zákazníků a díky tomu vytvářet lepší místa prodeje a dosahovat lepších obchodních výsledků.
Metodologie je založená na propojení prodejních dat s detailní analýzou všech vlivů, které mohly vést ke koupi nebo odmítnutí koupě produktů v kontextu momentálního stavu prodejního prostředí.
Projekt je lokalizací úspěšného globálního výzkumu, který již od roku 2012 realizuje světová centrála POPAI v USA. V rámci průzkumu je využito ověřené metodologické a analytické know-how POPAI Global a sofistikované statistické přístupy.
Zdroj: POPAI CE
Praha, 27. července 2015