Potten & Pannen – Staněk oslaví třicet let na českém trhu

Česká společnost s prémiovým kuchyňským vybavením Potten & Pannen – Staněk hlásí své dosud nejlepší finanční výsledky. V uplynulém roce se jí totiž podařilo vygenerovat rekordní obrat přes půl miliardy, což je meziroční růst o 21 %, oproti roku 2019 pak dokonce o 43 %. Jak v minulosti uvedli sami majitelé, stála za tím i pandemie COVID-19, která Čechy v první polovině roku nekompromisně zavřela do domácností.

Zpráva o rekordním obratu ke všemu přichází v roce, kdy společnost slaví své třicáté výročí na trhu. Za tu dobu se jí podařilo vystavět obsáhlé produktové portfolio a navázat partnerství s více než čtyřmi desítkami zahraničních značek, mezi nimiž figurují i taková jména jako Villeroy & Boch, Rosenthal, Emile Henry, Smeg nebo Zwilling. K úspěšnému roku, který byl z pohledu čísel nejlepší v historii, podle zakladatelů přispěla i pandemie.

„Češi se v době lockdownu vrátili do svých kuchyní. Znovu objevili kouzlo vaření a řada z nich při tom kladla důraz nejen na kvalitu používaných surovin, ale také vybavení. Právě to hrálo v náš prospěch určitě více, než tomu bylo v jiných tržních segmentech,“ komentuje firemní výsledky jeden ze zakladatelů a spolumajitelů Pavel Staněk.

Společnost zaznamenala meziroční růst 21 % oproti předchozímu účetnímu období. Přispěla tomu i rozsáhlá restrukturalizace, kterou zahájila v roce 2019 pod vedením poradenské společnosti Unicorn Attacks. K překonání koronavirové krize pomohl především on-line prodej, přičemž se on-line poptávka zvýšila až šestkrát. Dnes má Potten & Pannen – Staněk celkem dvanáct kamenných prodejen, velkoobchod a vlastní kulinářskou školu Gourmet Academy.

V roce 2021 vložila firma do modernizace IT systémů a infrastruktury celkem 14 milionů korun. V horizontu pěti let plánuje investovat dalších třicet milionů. Investice do marketingu činily 8 % z ročního obratu. V roce 2022, kdy Potten & Pannen – Staněk slaví na trhu třicet let, plánuje posílit retailovou síť řádově o dalších šest až osm milionů.

„Obrat přes půl miliardy korun považujeme za obrovský úspěch. Je to odrazem vysokého standardu našich produktů, které jsou špičkou ve své kategorii. Nejen podle kvality poznáte jejich jedinečnost, ale i bez loga u nich vnímáte ikonický design. Proto v této filozofii budeme pokračovat i nadále, ať už prostřednictvím renomovaných značek nebo pomocí naší vlastní řady Kitchen is for dancing,“ předestírá Lukáš Krch, generální ředitel společnosti Potten & Pannen – Staněk.

Firma ale nehodlá usnout na vavřínech. Z pohledu dalšího rozvoje ji čeká náročný, ale zato velmi zajímavý rok. Kromě toho, že plánuje nadále posilovat svou roli v tuzemsku, chce být zároveň pro své klienty také první a jedinou volbou při výběru kuchyňského vybavení. „Naším posláním je přinášet nejlepší kuchyňské vybavení z celého světa tak, aby se zákazníkům v kuchyni nejen skvěle vařilo, ale i žilo, slavilo a tančilo,” dodává Miloš Staněk, druhý ze zakladatelů a spolumajitelů.

 

Zdroj: media-list

Praha, 16. dubna 2022