Rok 2018 byl pro Penny Market velmi úspěšný. Obrat činil 42 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o téměř 8 %. Počet zákazníků vzrostl meziročně o 4 % na 158 milionů. Investice do rozvoje společnosti dosáhly 1 miliardy korun a průměrný počet zaměstnanců narostl na 5 656 lidí. Díky pokračující modernizaci a expanzi svými 380 prodejnami s výrazným předstihem před konkurencí znovu potvrdil 1. místo mezi obchodními řetězci.
Vedle obratu výrazně narostl v loňském roce i zisk společnosti. Zisk před zdaněním dosáhl hodnoty 1,06 miliardy korun. Zisk po zdanění dosáhl velmi dobré hodnoty téměř 866 milionů korun, což je o více než 300 milionů více než v roce 2017. Také za rok 2018 proto společnost PENNY Market zaplatí na daních významnou částku do státního rozpočtu, a to ve výši přes 240 milionů korun.
„Za nárůstem všech těchto ukazatelů stojí několik důležitých faktorů, které se v důsledku odrazily na nárůstu celkového počtu zákazníků. Pozitivně se projevil efekt nově otevřených prodejen a modernizace prodejen stávajících. Ukazuje se, že jsme se vydali správným směrem a nové, přátelštější a neformální prostředí tržiště se zákazníkům líbí. Opomenout nemůžeme ani dlouhodobou strategii naší firmy spočívající v nabídce kvalitních produktů za atraktivní ceny, důraz zboží od českých a regionálních dodavatelů, nebo společenskou odpovědnost,“ okomentoval hospodářské výsledky společnosti PENNY Market na výroční tiskové konferenci její jednatel Martin Peffek.
„Dalším důležitým faktorem, který se postupně odráží do nárůstu loajality a získávání nových zákazníků je skutečnost, že se intenzivně zabýváme čerstvostí a kvalitou produktů, které nabízíme. Na všech našich centrálních skladech máme nastavená přísné kontrolní mechanismy, kterými prochází veškeré zboží. Například u ovoce a zeleniny kontrolujeme nejen vzhled, ale i velikost, tvary nebo kvalitativní kritéria, jako sladkost či kyselost. Pokud produkt kritéria nesplňuje, vracíme ho zpět dodavateli. Produkty pravidelně podrobujeme senzorickému testování, srovnání s konkurenčními výrobky nebo laboratorním testům. Také naši zaměstnanci se podílí na hodnocení kvality prostřednictvím mobilní aplikace.“
Dalšími faktory, které pozitivně ovlivnily nárůst počtu zákazníků i hospodářské výsledky je úspěch privátních značek společnosti. Ty se na celkovém obratu společnosti podílejí více než 21 % a meziročně obrat z jejich prodeje vzrostl o 830 miliónů korun.
PENNY Market patří mezi nejvýznamnější zaměstnavatele v České republice. Jen v loňském roce zvýšil počet pracovních míst o 262, když aktuálně zaměstnává 5 656 lidí. „Uvědomujeme si, že našich úspěchů bychom nebyli schopní dosahovat bez usilovné práce všech našich kolegyň a kolegů. Proto jsme za poslední rok hned třikrát navyšovali mzdy: v březnu loňského roku, v srpnu loňského roku a naposledy v březnu letošního roku, kdy jsme navýšili mzdy v průměru o 10%, v případě pokladních dokonce o 15%,“ konstatuje Martin Peffek. Základní mzda pokladní pracující na plný úvazek se tak aktuálně v Penny Marketu pohybuje v rozmezí 23 000 – 28 000 korun měsíčně.
PENNY Market se rovněž výrazně podílí na boji proti plýtvání a za snížení ekologické zátěže naší planety. Od počátku roku 2019 v prodejnách PENNY Market nahradily jednorázové plasty tašky z alternativních materiálů, dlouhodobě podporuje boj proti plýtvání potravinami, a součástí modernizace prodejní sítě významně snižuje energetickou náročnost svých prodejen.
Zdroj: Penny Market
Praha, 4. června 2019