Skupina Packeta, majitel přední technologicko-logistické firmy Zásilkovna, koupila Trayto (dříve BiddingTools Group), ostravskou technologickou společnost a předního odborníka na automatizaci nabídek ve srovnávačích zboží jako je Heureka nebo Zboží.cz v Česku a na Slovensku.
Trayto se mimo zbožové vyhledávače a práci s XML feedy začíná zaměřovat na zahraniční internetová nákupní tržiště (marketplaces) jako je Emag či Amazon. Ve svém portfoliu má více než 500 e-shopů. Obrat, který Trayto klientům zprostředkovala v roce 2019, byl 2 miliardy a spravuje výdaje na online reklamu klientů ve výši téměř 100 miliónů korun ročně. Hlavním smyslem spolupráce Packety a Trayto je zjednodušení a zrychlení vstupu českých e-shopů na zahraniční trhy.
„Česká republika je e-shopová velmoc a řadě e-shopů je český trh malý. Stále více z nich má zahraniční ambice a my jim již nyní v dobývání nových trhů pomáháme, protože logistika do zahraničí je jedním ze základních kamenů úspěchu exportu. Koupí Trayta a využívání jeho unikátního know-how bude naše podpora expanze e-shopů ještě efektivnější. Jde zároveň o další krok k naplňování vize skupiny Packeta, a to je stát se globální digitální logistickou platformou. Již nyní doručujeme do 33 států světa a jsme velmi blízko ke spuštění našich služeb v oblasti Středního východu,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta. „Celý tým Trayto v čele se CEO Rosťou Urbánkem bude úzce spolupracovat s našimi obchodními a marketingovými týmy. Pracujeme na strategii vedoucí ke společným obchodně-marketingovým aktivitám směrem k e-shopům. Ve struktuře holdingu Packeta se nic nemění,“ vysvětluje Simona Kijonková.
„Se Zásilkovnou se známe a oťukáváme už nějakou dobu. Našli jsme synergie po osobní i pracovní stránce, až to přerostlo v prodej firmy Packetě. Jako Trayto máme zahraniční ambice a Packeta má letité zkušenosti s fungováním v zahraničí, takže si vzájemně pomůžeme v růstu. V Ostravě máme zkušené lidi, skupina tak může také využívat náš vývojový tým k urychlení některých svých projektů,“ doplňuje Rostislav Urbánek, CEO Trayto. „Obě naše technologicky zaměřené firmy mají společnou cílovou skupinu, a tou jsou e-shopy. Packetě proto dávalo smysl udělat z Trayta plnohodnotného člena skupiny. Logistika a podpora prodeje e-shopů, kterou poskytuje Trayto, jdou spolu totiž ruku v ruce.“
Trayto je na trhu již 6 let. Vedle biddingu na srovnávačích vyvinulo také vlastní technologii na zpracování objemných datových souborů. Pro klienty z řad e-shopů transformuje na míru data dle jejich individuálních potřeb pro dosažení maximální automatizace, zvyšování efektivity a prodejů. Mezi jejich služby a nástroje na poli e-commerce patří BiddingTools, BiddingManager a Xemel.
Zdroj: Zásilkovna
Praha, 4. září 2020