Skupina Crestyl se začíná etablovat i na retailovém trhu, což dokládají i dnes zveřejněná data o návštěvnosti jejích obchodních center. V uplynulých letech jich vybudovala několik, jejich společným jmenovatelem vždy bylo umístění v centrech měst. V současné době sama vlastní a provozuje tři obchodní centra – své projekty Central v Kladně a Jablonci nad Nisou a v roce 2017 pak koupila od společnosti Tesco i OC Dornych v Brně.
Návštěvnost v Central Kladno vzrostla meziročně o 10 % na 4,3 milionu návštěvníků za rok, v Central Jablonec dokonce o 16 % na 3 miliony návštěvníků. Obsazenost všech tří obchodních center je navíc téměř stoprocentní, v uplynulém roce nalákaly řadu nových nájemců – mezi nimi například Electroworld, KIK, Starbucks, Marionnaud, Sportsdirect, GATE, Takko nebo Flying Tiger.
„Dříve jsme se chovali jako klasický developer a obchodní centra jsme po jejich dokončení a pronajmutí prodávali. Zavedenou strategii jsme ale po dokončení Central Kladno a Central Jablonec změnili a rozhodli jsme se stát i hráčem v oblasti retailu,“ vysvětluje Omar Koleilat, generální ředitel skupiny Crestyl. „Úspěch námi vlastněných a provozovaných center dokazuje, že jsme na dobré cestě, i proto v rozšiřování našich retailových aktivit chceme nadále pokračovat.“
Central Kladno byl otevřen v roce 2015 a získal ocenění obchodní centrum roku. Obchodní centrum na svých více než 26 000 m2 obchodní plochy přineslo přes 100 domácích i zahraničních značek, které dosud v lokalitě nefigurovaly, služby i místo k zábavě a společenskému vyžití. Zajímavostí centra je například rozsáhlý pohyblivý model pražského Hlavního nádraží sestavený z kostiček LEGO. V loňském roce v centru přibyla mimo jiné nová kavárna Starbucks a stylová restaurace s bowlingem Kantýna Poldi.
Central Jablonec se otevřel veřejnosti v roce 2017, v minulém měsíci přivítal již svého pětimiliontého návštěvníka. Projekt přinesl do lokality širší nabídku obchodů a služeb, za kterými museli obyvatelé Jablonce předtím dojíždět. Budova nového obchodního centra se 13 tisíci m2 prodejní plochy nahradila zchátralý obchodní dům a přispěla k celkové revitalizaci místa na kraji jablonecké pěší zóny. V uplynulém roce se zde otevřely dalších tři nové prodejny – nehtové studio Art Nails, značková parfumérie Marionnaud a Rodinná Farma s nabídkou produktů zejména od malých farmářů z Čech a Slovenska. S dalším rozšiřováním nabídky se počítá i tento rok.
V brněnském OC Dornych se podařilo pronajmout plných 100 % prodejní plochy během několika měsíců poté, co dvě třetiny centra opustila společnost Tesco. Od té Crestyl budovu převzal na začátku loňského roku a hned poté provedl částečnou rekonstrukci vnitřních prostor a rekultivoval okolí budovy. K novým nájemcům se v průběhu loňského roku zařadily značky Sportsdirect, Electroworld, KIK, Pepco, GATE, Takko, Kitos, nábytek Jech nebo Flying Tiger. V současné době se připravuje projekt kompletní revitalizace obchodního centra, který by měl být představen v průběhu několika měsíců.
Zdroj: Skupina CRESTYL
Praha, 17. února 2019