Export českých výrobků prostřednictvím Lidlu v uplynulém roce stoupl – v počtu dodavatelů, počtu zemí i v objemu. Více než 135 výrobců vyvezlo své produkty do prodejen Lidl ve 23 zemích Evropy v hodnotě 5,3 miliardy korun. Oproti roku 2015 se jedná o nárůst o 15 %.
Čeští výrobci vyvezli své výrobky pod privátními značkami společnosti Lidl v loňském roce do 23 zemí Evropy. Největšími odběrateli jsou již tradičně Slovensko, Polsko, Rumunsko, Maďarsko, Bulharsko, Chorvatsko, Slovinsko, ale i Švédsko, Španělsko, Velká Británie, Irsko nebo Řecko, Portugalsko či Kypr. Nově se letos české výrobky objevily například v Německu, Francii, Švýcarsku nebo Litvě.
Mezi největší vývozce patří společnosti Krahulík – Masozávod Krahulčí, a.s., LE & CO – Ing. Jiří Lenc, s.r.o., Steinhauser, s.r.o., Mlékárna Žirovnice, spol. s r.o. (Alimpex Food), Alimpex – Maso, s.r.o., Pivovary Lobkowicz Group, a.s. nebo Mocca, spol. s r.o., Ekofrukt Slaný, spol. s r.o. či Bonavita, spol. s r. o.
Mnoho dodavatelů spolupracuje se společností Lidl dlouhodobě. Tato spolupráce na ně na jedné straně klade vysoké nároky v oblasti kvality i požadovaného objemu dodávek, na druhé straně jim však především v oblasti vývozu zboží do zahraničí výrazně pomáhá.
Tuto spolupráci hodnotí pozitivně i společnost ALIMPEX-MASO s.r.o. : „Oceňujeme, že Lidl umí naše výrobky prodávat nejen na tuzemském trhu, ale i v zahraničí. Díky Lidlu prodáváme české paštiky i na netradičních trzích jako je Finsko nebo Velká Británie,“ komentuje export prostřednictvím Lidlu jednatel společnosti, Petr Egrt.
Zdroj: Lidl
Praha, 15. března 2017