Za 13 let svého působení na českém trhu patří Lidl díky své strategii prodeje i kvalitě produktů k lídrům na českém maloobchodním trhu. Další významnou etapu startuje aktuálně s novým konceptem prodejen. První takovou otevřel v Berouně.
Společnost Lidl zahajuje významnou investiční etapu a v dalších třech letech má v plánu postupně vybudovat další prodejny v novém konceptu. Do rozvoje prodejní sítě a rozšíření skladových ploch chce Lidl v následujících třech letech investovat celkem 9 miliard korun.
Investice přinesou řadu příležitostí pro české firmy a nabídnou zhruba 1500 nových pracovních míst. Již nyní přitom řetězec s více než šesti a půl tisíci zaměstnanci platí za významného zaměstnavatele. „Po určité době, jež byla ve znamení modernizací stávajících prodejen, jsme se rozhodli pro výstavbu zcela nového konceptu prodejen. Ten bude znamenat pro zákazníky především komfort v nakupování. Tímto krokem dáváme také jasný signál nejen našim zaměstnancům, ale i našim dodavatelům, že s námi na českém trhu mohou nadále počítat,“ říká Pavel Stratil, generální ředitel společnosti Lidl a dodává, že Česká republika je pro Lidl strategický trh.
Nový koncept prodejny
Moderní architektura, stavební technologie šetrné k životnímu prostředí, lepší služby pro zákazníky i lepší podmínky pro zaměstnance – to je zásada uplatněná během čtyřměsíční výstavby berounské prodejny, prodejny nové generace první ve střední a východní Evropě. Nový koncept prodejen Lidl je pro řetězec průlomový a první taková budova byla dokončena teprve v letošním roce v Itálii.
Prodejna v Berouně vyrostla v ulici Plzeňská, na místě původní prodejny. Město Beroun bylo vybráno nejen kvůli vhodnému pozemku a vstřícnosti města, ale i vzhledem k silnému konkurenčnímu prostředí.
Náklady na výstavbu se vyšplhaly na téměř 90 milionů korun a prodejna nabídla nově zhruba 25 pracovních míst.
„Při plánování nových prodejen jsme mysleli především na naše zákazníky, pro které bude nakupování zcela jiným zážitkem. Mezi největší změny patří širší parkovací místa, uvnitř pak světlý vzdušný prostor se širokými uličkami, velká pekárna a rozšířené úseky čerstvých potravin až o 20%, na které klademe stále větší důraz. Zákazníci jistě ocení více pokladen s novým odkládacím prostorem. Novinkou jsou také toalety s přebalovacím pultem, nebo nabídka kávy s sebou,“ vypočítává výhody nového typu prodejny Pavel Stratil.
Pozadu nezůstanou ani zaměstnanci. Ti budou mít kromě moderního pracovního prostředí k dispozici velkoryse pojaté odpočinkové prostory v druhém podlaží s terasou, sprchami a školicí místností. Práci jim usnadní také optimalizované skladové plochy a trasy zboží v prodejně.
Zdroj: Lidl
Praha, 7. prosince 2015