Jedinečná expozice Pilsner Urquell: The Original Beer Experience slaví 1. rok od svého otevření

Interaktivní audiovizuální expozice Pilsner Urquell: The Original Beer Experience, kde příběh proslulého plzeňského piva ožívá zcela unikátním způsobem, slaví rok od svého otevření v historické budově Václavského náměstí. Expozici si během prvního roku prohlédly stovky tisíc návštěvníků a budova plná zážitků se stala jednou z 5 nejnavštěvovanějších turistických atrakcí v Praze.

Zažít příběh prvního zlatého ležáku na vlastní kůži 

Pilsner Urquell Experience, nacházející se v historické budově původního sídla Pražské úvěrní banky, je jedinečnou atrakcí nejen v Praze, ale také ve střední a východní Evropě. Jedná se o jediný  brand home Plzeňského Prazdroje ve světě. „Projekt Pilsner Urquell Experience je jedinečný především svým provedením. Expozice mapuje a dává do souvislostí historické události, které vedly ke vzniku plzeňského piva, jak ho známe dnes. Pomocí nejmodernějších technologií umožňuje návštěvníkům tento fascinující příběh sledovat v přímém přenosu a zažít na vlastní kůži,“ říká Karen Hartley, generální ředitelka společnosti The Original Experience Company.

Kromě interaktivní prohlídky si návštěvníci mohou v rámci Pilsner Urquell: The Original Experience doslova na vlastní pěst vyzkoušet umění správného čepování piva ve Škole čepování. Prostory The Original Beer Experience mimo jiné přináší také řadu dalších sezónních aktivit. V rámci mistrovství světa v hokeji expozice nabídla návštěvníkům virtuální realitu s programem NHL Sense Arena, či umělecké expozice a další kulturní a sportovní akce. „Naším cílem je vytvořit místo, které představí tradici českého pivovarnictví a zároveň se stane společenským centrem, kam budou lidé rádi chodit a vracet se nejen za poznáním, ale i za zážitky a zábavou. Momentálně proto připravujeme program navázaný na fotbalové EURO 2024, v rámci kterého budou probíhat například sportovní přenosy na velkoformátových obrazovkách,” říká Romana Jedličková, marketingová ředitelka společnosti The Original Experience Company.

Jedna z pěti nejnavštěvovanějších turistických atrakcí Prahy

Jedinečný brand home úspěšné značky Pilsner Urquell slaví po prvním roce fungování úspěchy. Jedinečný koncept expozice za poslední rok nalákal stovky tisíc návštěvníků a expozice se tak dostala mezi 5 nejnavštěvovanějších turistických atrakcí v Praze. „Projekt Pilsner Urquell Experience od svého otevření přivítal více než 130 národností z celého světa. Naší interaktivní expozici si teď nově návštěvníci mohou užít v deseti jazycích, přidali jsme polštinu a korejštinu,” říká Karen Hartley. Expozici nejčastěji navštěvují turisté z Německa, Spojených států, Velké Británie, České republiky a Itálie.

Školu čepování za první rok fungování absolvovalo téměř 6000 účastníků. „Návštěvníci si oblíbili také speciální personalizované dárky a celkem bylo vyrobeno téměř 20 tisíc personalizovaných lahví a 8,5 tisíce speciálních gravírovaných půllitrů,” říká hlavní výčepní a finalistka soutěže Master Bartender Monika Nápravníková.

Od června navíc nabízíme další novinku, kterou je kombinovaná vstupenka do Pilsner Urquell: The Original Beer Experience v kombinaci se vstupenkou na hodinovou plavbu po Vltavě se společností Prague Boats. V rámci expozice se návštěvníci dozví všemi smysly něco o historii a české kultuře, kterou poté nasají na vyhlídkové plavbě po Vltavě,” doplňuje Romana Jedličková.

Za jídlem i za zážitky 

Součástí celého prostoru je také tradiční plzeňská pivnice, která je otevřena jak návštěvníkům expozice, tak široké veřejnosti. „V naší tradiční pivnici mohou hosté ochutnat správně načepované pivo, o které se starají naši speciálně proškolení výčepní. Kvalita piva a jídla je u nás prioritou. V týmu máme zhruba 13 tapsterů, z toho dva jsou finalisty prestižní soutěže Master Bartender,” vysvětluje Romana Jedličková. „Pro naše zákazníky jsme nově připravili také speciální Večeři s pivním someliérem, která je opravdovou novinkou svého druhu. Jedná se o degustační menu, kdy je každý z pěti degustačních chodů napárován s pivy z různých koutů světa. Návštěvníci ho budou moct poprvé ochutnat od 13. června 2024,” dodává marketingová ředitelka společnosti The Original Experience Company.

Celé degustační menu vychází z tradic české kuchyně a je koncipováno jako zážitkové. Jednotlivé chody jsou pečlivě vybrány tak, aby maximálně podtrhly chuť a intenzitu různých typů piv z Česka a dalších zemí Evropy. Degustací hosty navíc provádí jeden ze zkušených výčepních a hosté se tak mohou dozvědět více o původu konkrétních piv.

 

Zdroj: SLASH Public Relations

Praha, 18. června 2024