Společnost FC Ecom, která provozuje některé z největších tuzemských e-shopů s módou, včetně Bezvasport.cz, Factcool.cz a Frogies.cz, hlásí růst navzdory poklesu trhu e-commerce v posledních dvou letech. Společnost je největším slovenským online tržištěm módy a každý měsíc zasílá po Evropě až půl milionu objednávek. V letošním roce chce dosáhnout obratu 85 milionů eur.
Společnost se sídlem ve slovenském Trenčíně spatřuje svou přednost před konkurencí především ve schopnosti rychle se přizpůsobovat trendům. „Naše společnost se prezentuje jako – online šatna s módou pro každou příležitost, za přijatelné ceny a věříme, že se nám naši vizi daří úspěšně naplňovat. Ačkoli jsme marketplace, naše fungování se liší. Většinu objednávek pokrýváme přímo z našeho skladu. Jako firma se neustále vyvíjíme a investujeme značné prostředky do technologií. Současně se zaměřujeme také na rozšiřování našeho sortimentu,“ uvádí Petr Král, ředitel společnosti FC Ecom s.r.o.
Investice do umělé inteligence
FC Ecom investuje značné prostředky do informačních technologií. Jednou z nich je také umělá inteligence. „Významná část našich investic směřuje do prediktivních modelů založených na umělé inteligenci, které nám umožňují se předem zásobit produkty, ještě předtím, než zákazník zjistí, že daný produkt potřebuje,“ vysvětluje Král.
Nabídnout Evropě značky, které se v ní zatím neobjevují
Přestože se společnost v současnosti zaměřuje na novou vlastní značku spodního prádla – Frogies, jejím cílem je přinést do Evropy značky, které v ní zatím nejsou dostupné. „Ukončili jsme spolupráci s britskou společností Sportsdirect, jenž nám ještě v roce 2020 tvořila bezmála 50 % obratu a prohloubili jsme spolupráci s Trendyolem, který nám nyní dodává již přes 50 značek a příští rok plánujeme rozšíření na více než 200, “ doplňuje Král. V roce 2025 plánuji navýšit počet nových značek až na tisíc, jedná se primárně o turecké značky jako například Happiness Istanbul, Cool&Sexy nebo LC Waikiki, již už nyní exkluzivně nabízejí pro evropský trh.
Největší potenciál má východní Evropa, největší tržby jsou z Česka
Růst zejména ve východní Evropě, kde spatřuje obrovský potenciál, je jedním z hlavních cílů společnosti FC Ecom. A to zejména v Polsku, na Ukrajině a ve státech jižního Balkánu. V současnosti dosahuje největšího obratu v České republice – mezi 25 až 30 % celkového obratu. Dále pak na Slovensku a v Rumunsku.
Zdravý stabilní růst
Cílem společnosti FC Ecom je stabilní mírný růst přibližně o 5 % až do výše 90-100 milionu eur. „Primárně se chceme zaměřit na stabilizaci našeho obchodního modelu, uzavřít dohody s dodavateli a dosáhnout vyšší profitability. Jedním z našich cílů je také zvýšit náš EBITDA (ukazatel zisku před započtením úroků, daní a odpisů), uzavírá Král.
Zdroj: Vanilla PR
Praha, 18. listopadu 2023