Etické standardy v kojenecké výživě: Přední výrobci aktualizují pravidla a volají po širší spolupráci

Přední výrobci kojenecké výživy na českém trhu – Danone Česko, Hero Czech, HiPP Czech a Nestlé Česko – aktualizovali pravidla pro interakci se zdravotnickými pracovníky.

Pravidla jsou nyní v souladu se standardy ostatních zemí Evropské unie a jsou uznávána mezinárodními odbornými sdruženími, jako je například ESPGHAN. Vychází z Mezinárodního kodexu marketingu náhrad mateřského mléka, který vydala Světová zdravotnická organizace (WHO) a jehož cílem je ochrana a podpora kojení a zajištění správného používání náhrad mateřského mléka, jsou-li nutné, tak aby se bezpečná a přiměřená výživa dostala ke všem kojencům bez výjimky.

„Naše společnosti potřebují přístup k lékařským a vědeckým poznatkům, aby mohly inovovat a zlepšovat své produkty. Zároveň je nezbytné, aby zdravotničtí pracovníci byli informováni o nejnovějších produktech na trhu, aby mohli rodičům co nejlépe poradit. Aktualizace pravidel je dalším důkazem dlouhodobého úsilí o ochranu a podporu kojení, ale také o zajištění bezpečné a kvalitní kojenecké výživy, kdykoli je to nezbytné.“, uvedl Lukáš Horák, výkonný ředitel Českého sdružení pro značkové výrobky.

Mateřské mléko je považováno za nejlepší zdroj výživy pro kojence, avšak v případech, kdy kojení není možné, nabízejí tyto společnosti jedinou vědecky ověřenou a bezpečnou alternativu – kojeneckou výživu. Pro signatáře je klíčové, aby pravidla odrážela současné vědecké poznatky a potřeby trhu, což pomůže nejen lépe chránit kojení, ale také zajistit, že každé dítě bude mít přístup k bezpečné a odpovídající výživě. Proto budou výrobci i nadále zodpovědně komunikovat se zdravotnickými pracovníky. Ti získají aktuální, vědecky podložené informace o inovacích, což jim umožní lépe pomoci rodičům při výběru vhodné výživy pro jejich děti. Signatáři vyzývají další subjekty působící na českém trhu, aby se k nim připojily, a společně tak podpořily etické standardy v oblasti kojenecké výživy.

 

Zdroj: České sdružení pro značkové výrobky

Praha, 22. října 2024