Společnost eBay připravila pro obchodníky v České republice speciální růstový program zaměřený na expanzi podnikání směrem k více než 187 milionům nakupujících z celého světa.
Oznámila to na svém webináři, který se konal ve čtvrtek 10. června. V rámci online akce vystoupila společnost DPD, největší soukromý přepravce v Evropě, následována českými firmami, které na eBay již úspěšně prodávají. eBay novou aktivitou dále posiluje svou přítomnost v Evropě. V rámci rozvoje podnikání je pro společnost Česká republika díky svému rostoucímu potenciálu jednou z nejdůležitějších zemí.
Podle statistik eBay vzrostl počet českých prodejců v minulém roce o 28 %, na platformě se tak v současné době pohybuje více než 7 500 místních obchodníků. Jeden výrobek českého prodejce je skrze eBay prodán každých 30 sekund, přičemž až 61 % exportu českých firem směřuje na evropské trhy, zatímco zbytek míří do USA, Kanady, Japonska, Austrálie, Izraele a dalších zemí. eBay si je příznivé situace na českém trhu dobře vědom, tuzemské značky a prodejce chce proto podpořit prostřednictvím speciálního růstového programu. Svým zapojením obchodníci získají například personalizovanou podporu od manažera růstu na eBay, řešení pro nahrávání a integraci zásob, bezplatné předplatné obchodu a další služby, které jim pomohou udělat první kroky při prodeji online nebo navýšit stávající export a úspěšně rozšířit jejich podnikání do celého světa.
“Máme velkou radost, že jsme mohli českým obchodníkům prostřednictvím proběhlého webináře ukázat, jak moc jsou pro nás důležití. Ve svém regionu roste České republika vysokou rychlostí, pro nás tak představuje jeden z prioritních trhů v našem portfoliu globálních rozvíjejících se trhů. Spuštěním růstového programu eBay v ČR dokážeme zdejším značkám pomoci naplnit svůj potenciál, zajistit nové zdroje příjmů a dosáhnout na trhy s vysokou kupní silou, které do svého business modelu zpočátku možná ani nezahrnuly. Skrze naše tržiště se prodejcům otevírají nové možnosti růstu a já jsem proto nadšený, že pro svou expanzi stále častěji volí právě eBay,” komentuje představení programu v ČR Ilya Kretov, generální ředitel eBay pro globálně rozvíjející se trhy.
“Od roku 2016 každoročně provádíme celoevropský průzkum trhu E-shopper Barometer. Tentokrát jsme zaznamenali neuvěřitelný růst e-commerce, kdy v EU v roce 2020 prodeje online stouply o 27 % oproti roku 2019. Pro představu, z roku 2018 na 2019 jsme zaznamenali růst „pouhých” 12 %. Jedná se o navýšení množství online nákupů, kterého bychom byli jinak svědky za 2 až 3 roky, obdobně to platí i pro množství zásilek. Například v návaznosti na Black Friday jsme v rámci DPDgroup přepravili téměř 14 milionů balíků v jediném dni. Jsme rádi, že právě eBay, jedna z nejznámějších online prodejních síní na světě, nás považuje za experty na online nakupování v Evropě, a že jsme se o naše znalosti mohli podělit s potenciálními prodejci,” dodává Marek Bušek, CEE International Business Development Manager v DPD.
Celým webinářem návštěvníky provedl Artem Kaščeev, eBay Growth Ambassador, a Daniel Biran, Business Development Manager pro globálně rozvíjející se trhy, v eBay. Své tipy a triky představili čeští prodejci na eBay Bimmer Jakes a Inpreda, apelovali přitom především na důkladný průzkum trhu, hodnotovou nabídku jednotlivých produktů a excelentní zákaznickou podporu. V posledním časovém bloku byl účastníkům představen proces připojení se k eBay krok za krokem. Malé a střední podniky, které jsou připraveny začít prodávat více než 100 položek, se mohou zdarma přihlásit do růstového programu a to prostřednictvím odkazu zde.
Zdroj: Rubikon PR
Praha, 15. června 2021