dm drogerie markt Česká republika uzavřela 31. 3. 2019 první polovinu obchodního roku 2018/19 výrazným meziročním růstem obratu o 11,38 % na téměř 5,20 miliard CZK. Zákazníci dm odměňují nejen tímto výsledkem, ale také četnými spotřebitelskými oceněními.
České Budějovice, 25. dubna 2019. Růst počtu prodejen, nárůst obratu, zvyšující se četnost nákupů v dm online shopu. To vše jsou potěšující výsledky první poloviny obchodního roku 2018/19. Obrat společnosti dm drogerie markt Česká republika vzrostl oproti stejnému období předchozího roku o 11,38 % na téměř 5,20 miliard CZK. Počet prodejen byl navýšen na 230 (+4 prodejní místa) a k 31. 3. 2019 dm zaměstnávala 2.958 spolupracovníků, což představuje nárůst o 271 spolupracovníků oproti loňskému období.
Mateřská dm Rakousko dosáhla se všemi svými 100% dceřinými společnostmi nárůstu obratu o 8,3 % na 1,370 miliard EUR. Celá skupina včetně dm Německo zvýšila obrat o 3,6 % na 5,542 miliard EUR a k 31. 3. 2019 provozuje 3.623 prodejen ve 13 zemích, v nichž pracuje 61.697 spolupracovníků.
Společnost dm v uplynulém pololetí investovala zejména do rozšíření a kvality prodejní sítě, pokračovaly také investice do digitalizace i do rozvoje věrnostního programu. Inovovaný věrnostní program active beauty v prvním roce činnosti eviduje téměř 2 miliony aktivně používaných zákaznických karet.
Nakupovat v dm online je u zákazníků oblíbené
Již více než jeden rok mohou zákazníci na adrese dm.cz nakupovat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Zároveň se mohou informovat o novinkách ze světa dm – nezávisle na otevírací době kamenných prodejen nebo lokalitě bydliště zákazníka. Za první rok své existence si dm online shop získal oblibu u zákazníků, což dokládá téměř 5 milionů přístupů návštěvníků a 120.000 nákupů, které se v online prostředí uskutečnily. V současné chvíli mohou zákazníci volit mezi doručením svého nákupu domů nebo do jakékoliv prodejny dm v celé České republice.
Ocenění jako důkaz kvality služeb
„Velmi nás těší, že se nám opětovně podařilo naplnit očekávání zákazníků i přísná kritéria prestižních spotřebitelských či odborných průzkumů do té míry, že nás opět vyzdvihli na přední příčky mnohých ocenění. Je to pro nás důkazem, že se nám stále daří přinášet zákazníkům kvalitní zážitek z nakupování,“ uvádí Gerhard Fischer, předsedající jednatel dm Česká republika. Společnosti dm se v období uplynulých šesti měsíců podařilo obhájit loňské vítězství v soutěži Mastercard Obchodník roku v oborové kategorii „Obchodník s drogerií a parfumerií“. Na úspěchy z předchozích 3 let navázala dm i znovuzískáním ocenění „Nejdůvěryhodnější značka“. V únoru přidala k oceněním také úspěch v Diamantové lize kvality, soutěži prodejen, kterou pořádá Svaz obchodu a cestovního ruchu a kde se hodnotí úroveň služeb zákazníkům, kvalita a čistota prodejního prostředí, vzhled prodejen nebo ochota personálu. Ocenění získalo všech osm přihlášených prodejen.
Exkluzivita a aktuálnost dm sortimentu
Na podzim představila dm zákazníkům novou dm značku 183 DAYS by trend IT UP, která přináší svěží impulzy do sortimentu dekorativní kosmetiky a je určená zejména cílové skupině Young Beauties, která se nebojí experimentovat. Prostřednictvím prémiové dm značky SEINZ. zaměřila dm svou pozornost tentokrát pro změnu na muže. SEINZ. nabízí péči a stylový design, zaručeně vysokou kvalitu a přidanou hodnotu i v oblasti trvalé udržitelnosti. Obaly výrobků jsou až z 97 % vyrobeny z recyklátů.
Díky spolupráci s významnými influencery došlo k rozšíření sortimentu dm také o několik exkluzivních kooperací. Německá topmodelka Stefanie Giesinger vyvinula ve spolupráci s dm luxusní pečující pleťovou kosmetiku MOЙ [MOY], která díky obsahu zlatých akcentů a řady zklidňujících složek přináší zákaznicím pocit výjimečnosti. Díky spolupráci s významnou influencerkou Dagi Bee uvedla dm také exkluzivně dekorativní kosmetiku značky Beetique.
Zákazníci, kteří se stále více zajímají o kvalitu a složení potravin, ocení pečeť Demeter, kterou nově nesou biopotraviny značky dmBio. Tato certifikace označuje produkty splňující vysoké nároky na podmínky hospodaření v rámci biodynamického zemědělství.
{SPOLEČNĚ}: Giving Friday podpořil děti a mládež
V listopadu loňského roku uspořádala dm pod mottem {Společně} jeden pro druhého aktivitu s názvem Giving Friday. Tato reakce na slevové šílenství Black Friday měla jediné poslání: Místo poskytování slev pomáhat. Společnost dm se zavázala věnovat 5 % z obratu uskutečněného dne 23.11.2018 v kamenných prodejnách i v rámci online shopu 20 vybraným organizacím, které podporují děti a mládež ve smysluplném využití volného času a osobnostním rozvoji. Celkem tak dm rovnoměrně rozdělila 1,7 mil CZK mezi organizace, které prostředky využijí podle svých individuálních potřeb na nákup sportovního náčiní, rekonstrukci kluboven, pronájem vhodných prostor, financování výletů, soustředění nebo třeba pokrytí provozních nákladů center.
Spolupracovníci ve středu zájmu
Na základě podnětů spolupracovníků dm investovala také do oblasti work-life-balance a spolupracovníky, kteří při výkonu práce nejsou vázáni na konkrétní pracovní místo, vybavila potřebným softwarem pro práci na dálku, tzv. teleworking. Tento žádaný zaměstnanecký benefit je vítán zejména díky možnosti snadněji skloubit pracovní a osobní život. Umožnění teleworkingu pro dm znamenalo investici ve výši 7 mil. CZK. „Nejen atmosféra v prodejnách, kterou vytvářejí proškolení a motivovaní spolupracovníci, ale také vysoké investice do průběžné modernizace prodejní sítě, do rozšiřování sortimentu a cílené komunikace přispěly k tomu, že si společnost dm upevnila vedoucí pozici na českém drogistickém trhu,“ uzavírá Gerhard Fischer úspěšnou polovinu obchodního roku 2018/19.
Postupující digitalizace v dm
Růst dm online shopu, posílení datového toku v prodejnách dm a zavedení teleworkingu pro administrativní pozice – ani v novém obchodním roce dm nepolevuje v digitálním rozvoji.
dm online shop
Před rokem se otevřely pomyslné dveře virtuální dm prodejny. Za rok své existence zaznamenal dm online shop značný rozvoj, kdy se stal nejen prodejním, ale také poradenským kanálem. Novinkou je možnost hodnotit nabízené produkty prostřednictvím uživatelských recenzí, které se stávají vodítkem pro zájemce o koupi produktu, ale také zpětnou vazbou pro dm, co se týče kvality nabízeného zboží. To na konci roku 2018 čítalo v dm online shopu více než 12.000 položek.
O skutečnosti, že si zákazníci nakupování online oblíbili a opakovaně se do dm online shopu vrací, svědčí, že každý druhý nákup uskuteční zákazník, který má zaregistrovaný účet. Těch je na dm online shopu 60 % ze všech nakupujících.
Zboží objednané v dm online shopu lze také zaslat na adresu vybrané prodejny.
Tímto krokem vychází dm vstříc těm zákazníkům, kteří chtějí nakoupit v pohodlí domova, ale v době doručování zásilky nebývají doma k zastižení. V případě zájmu o vybrané zboží si snadno zákazník ověří jeho dostupnost v konkrétní prodejně dm. Prodejny a dm online shop tak navzájem vytváří ucelený systém péče o zákazníka.
Prioritním úkolem v dalším vývoji služeb a zlepšování funkcionality dm online shopu se stává jeho propojení s věrnostním programem active beauty.
Další fáze digitalizace dm prodejen
V loňském roce vybavila společnost dm spolupracovníky v prodejnách smartphony, které se staly digitálním pomocníkem při řešení běžné agendy související s procesy zbožového hospodářství prodejen a zároveň slouží jako podpora poradenského prodeje. Velmi významné jsou coby prostředek komunikace nejen se zákazníkem, ale také s centrální správou. Aby nedocházelo k výpadkům online systému, budou na každé z 230 prodejen dm zprovozněny 2 nezávislé technologie pro připojení k internetu. Ty jsou v současné chvíli pilotně testovány v prodejně Krajinská v Českých Budějovicích.
Rozšíření a modernizace prodejní sítě
Počet prodejen vzrostl v polovině obchodního roku na 230 prodejen. Otevřeny byly 4 nové prodejny, 9 jich bylo modernizováno s rozšířením prodejní plochy a 5 prošlo modernizací na stávající prodejní ploše. Do růstu a modernizace prodejní sítě byla investována částka 103,5 milionu Kč. Rozšiřování prodejní sítě a modernizace prodejen přináší zákazníkům vyšší komfort během nákupního procesu.
Teleworking
S rozvojem digitální technologií také souvisí zavedení teleworkingu, „práce na dálku“, pro spolupracovníky administrativy, jejichž výkon pracovní činnosti není vázán na konkrétní místo. „O možnost teleworkingu se naši spolupracovníci dlouhodobě velmi zajímali. Jako téma se opakovaně objevovalo v průzkumech názorů spolupracovníků. Dostali jsme tak jednoznačný impulz se tímto tématem intenzivně zabývat,“ doplňuje Alena Střížová, vedoucí resortu lidských zdrojů. U spolupracovníků dm je teleworking ceněným benefitem, který významně podporuje work-life-balance. Pro společnost dm znamenalo zavedení teleworkingu rozsáhlé investice nejen do pořízení materiálního vybavení, jako jsou notebooky a headsety, ale i do nákupu potřebného software a licencí. Investice dosahují k sedmi milionům korun.
Zdroj: dm drogerie markt s.r.o.
Praha, 7. května 2019