Co ukázal první rok Rohlik.cz o nákupech online?

Je to jeden rok, co do segmentu online prodeje potravin vstoupil Rohlik.cz. Jeho služby v prvním roce využily desítky tisíc zákazníků, což je reprezentativní vzorek pro představu, co čeští zákazníci od online nákupu potravin chtějí.

Ze statistik Rohlik.cz je jasné, že zákazníci preferují dodání zboží ten samý den. 82 % objednávek doručoval obchod expresně, menšina tedy připadla na doručení v druhý den. A to i přesto, že odložení termínu dovozu je na Rohlíku cenově výhodnější variantou.

Ukázala se také specifika online nákupů ve srovnání s těmi v kamenných supermarketech. Průměrná hodnota objednávky na Rohlik.cz byla zhruba 4x vyšší ve srovnání s cenou běžného supermarketového nákupu.

Nejvíce lidé objednávají od pátku do pondělí, nejsilnějším dnem je pátek. Zákazníci využívají komfortu online nákupů i tím, že objednávají v pracovní době, jak je to v e-shopech obvyklé. Nejvíce mezi 10. a 11. hodinou a poté mezi 16. a 18. hodinou.

Nejprodávanějšími kategoriemi jsou čerstvé výrobky – pečivo, ovoce a zelenina a mléčné výrobky. V tom se online nákupy od „normálu“ neliší. I zde logicky vedou potraviny každodenní potřeby.

„Online nakupování je u nás stále novinkou. Budujeme úplně nový trh a snažíme se změnit desetiletí zažité návyky. Podle statistik za první rok se nám to daří. Nejenže neustále roste počet zákazníků, ale třeba na placení předem se ukazuje, že nám důvěřují. Přitom důvěra je klíčová, přece jen přesvědčujeme lidi o tom, že za ně umíme koupit to, co by si sami chtěli vybrat,” shrnuje Tomáš Čupr, spoluzakladatel Rohlik.cz.

 

Rohlik_infografika_1_rok

 

Zdroj: www.rohlik.cz

Praha, 6. října 2015