Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) se rozrostla o nové členy, kterými jsou síť obchodů Sklizeno a výrobce pečiva Karlova pekárna.
V současnosti Asociace zastupuje sedm českých maloobchodních sítí a deset firem dodavatelských, z nich některé mají rovněž vlastní obchody, např. řeznictví Steinex, čokoládovna Carla nebo pekařství Karlova pekárna.
„Ve Sklizeno už od jeho vzniku funguje především oboustranně výhodná spolupráce s našimi partnery a dodavateli. My díky nim můžeme zákazníkům nabízet kvalitní potraviny, oni i díky nám mohou bez problémů vyrábět a rozvíjet se. Věřím, že tohle je jediný trvale udržitelný model pro obchod s kvalitními potravinami a že by tento model měl být normou. My chceme ve spolupráci s AČTO tuto normu posilovat, udělat z ní standard v obchodu s potravinami,“ vysvětluje cíle firmy v rámci AČTO David Kukla, zakladatel Sklizeno.
Asociace českého tradičního obchodu vznikla v červenci 2014 jako historicky první a největší konsolidovaný subjekt, který sdružuje maloobchodníky z oblasti malého a středního podnikání. V současnosti má AČTO 19 členů a reprezentuje téměř 7 tis. prodejen s 30 tisíci zaměstnanci, čímž představuje cca 25% podíl na trhu s potravinami. Hlavním posláním a cílem AČTO je hájit zájmy svých členů před trvale nepříznivým působením nekalé konkurence, obchodních řetězců i státní správy a ostatních institucí ohrožujících její další existenci. Navíc si zakladatelé dali do vínku hájit vše české a to znamená i podporovat výrobu a prodej českých potravin u nás.
Zdroj: Asociace českého tradičního obchodu
Praha, 9. června 2016