V následujících letech se chce rozšířit více než 3násobně – ze stávajících 25 na 80 prodejen po celé ČR. K cíli má skupinu dovést systém založený na know-how načerpaném z mnohaletého vedení vlastních prodejen a moderní zázemí, které šetří franšízantům peníze a poskytuje maximální efektivitu a podporu.
Kromě klasických franšíz nabízí i model kooperativní franšízy, ve kterém se franšízant a franšízor dělí o náklady na prvotní investici do prodejny.
“Franšízing je pro nás cesta, jak vybudovat kvalitní a stabilní síť po celé zemi. Především v regionech bychom proto rádi využívali know-how lokálních partnerů, kteří znají daný region. My jim za to nabízíme profesionální zázemí a férové podmínky, které dávají možnost i zájemcům s menšími finančními možnostmi, ale o to větším osobním zápalem a nasazením,” vysvětluje Petr Borkovec, zakladatel My Food a spolumajitel Sklizeno.
Součástí podpory franšízanta je v My Food kromě obvyklých nástrojů, jako je centrální marketing a dodavatelská síť, i profesionální finančně analytické zázemí, vlastní centrální sklad a v budoucnosti i vlastní logistika. Součástí zmíněného analytického zázemí je například systém detailního reportingu, který ukazuje efektivitu prostor i o jaké zboží je zájem a jak roste a klesá napříč sítí i v jednotlivých prodejnách.
Moderní software základě dat poté rekalkuluje a navrhuje vhodné úpravy jak v sortimentu, tak jeho ideální rozmístění a množství. K tomu díky centrálnímu skladu odpadává průběžné a celodenní naskladňování, které v podejnách velikosti Sklizeno zaměstnává často jednoho člověka většinu pracovní doby, tedy centrální sklad dále šetří náklady na provoz. I kdyby ani přesto nebyl franšízant spokojen s vývojem své prodejny, nabízí franšízor férové podmínky odkupu.
Sklizeno a My Food franšízantům poskytují možnost koupení jak klasické franšízy, tak v případě My Food Marketu kooperativní franšízingu, kdy se o úvodní investici do prodejny dělí franšízant s franšízorem rovným dílem. To otevírá prostor především pro zájemce, kteří nemají možná dostatek prostředků na úvodní investici, ale mají potřebný drive a nadšení pro obchodně náročný segment kvalitních potravin. Tvůrci franšízového systému počítají, že ho budou využívat například i zaměstnanci, kteří sítí prošli odspodu, a jsou tak vhodnými kandidáty pro řízení vlastní prodejny.
Úvodní investice do franšízy My Food nebo Sklizeno se pohybuje od dvou do čtyř milionů korun podle lokality a franšízového konceptu. U kooperativní franšízy, kterou nabízí zatím pouze My Food Market, je investice do prodejny 50 %, tedy 1 – 2 miliony Kč. Společnost nabízí aktuálně tři franšízové koncepty a dva se připravují pro rok 2017. Průměrná návratnost vstupní investice je plánovaná na 36 měsíců s 30% kapitálovým výnosem ročně.
“Obchod s kvalitními potravinami sleduje dlouhodobější hodnoty, není to rychlý byznys s rychlou návratností. To říkáme potenciálním franšízantům vždy jako první. Pointa celého konceptu je, že franšízant musí trpělivě pracovat, odměnou je pak stabilní a dlouhodobý zisk. Není to pro lidi, kteří rádi zkoušejí každý rok něco nového, je to byznys, kterému se musíte věnovat průběžně, dlouhodobě a s chutí,” vysvětluje Petr Borkovec, pro koho je koncept My Food nebo Sklizeno vhodný.
Aktuálně jsou k franšízingu připravené koncepty My Food Market – Snack&Market, Sklizeno-opravdové jídlo a Sklizeno-Foodie Market.
Zdroj: My Food
Praha, 23. srpna 2016