Pandemie změnila život a chování lidí. Ti se naučili více nakupovat online, od podzimu tak e-shopy zažívaly sezonní žně – a to nejen díky akci Black Friday, Vánocům, ale i podzimnímu lockdownu. Přepravní společnost PPL tak hlásí rekordní sezonu. Pokračuje i trend doručování zásilek přímo do výdejního místa.
Společnosti PPL se během uplynulé sezony podařilo doručit rekordních 10 milionů zásilek. To je celkově o 50 % více zásilek než loni. „Nejen sezona, ale i celý loňský rok byl pro celý logistický trh atypický, právě kvůli současné pandemii a neustále se měnícím vládním opatřením. To vše velmi často prověřovalo naše kapacity tím nejdrsnějším způsobem, ale na druhou stranu přinesly tyto výzvy řadu vylepšení a urychlení projektů. Abychom dodrželi kvalitu i přes rekordy, doručení probíhalo ve dvou hlavních vlnách i večer,“ říká Petr Horák, generální ředitel PPL CZ, s.r.o.
Oproti předcházející sezoně lidé předvánoční nakupování nenechávali na poslední chvíli a rozložili je více v čase, což velmi pomohlo v celém procesu doručování.
„Velké poděkování patří i našim partnerům, kteří v průběhu sezony opravdu dodržovali domluvené počty přepravovaných zásilek a díky tomu se nám podařilo udržet velmi dobrou kvalitu našich služeb,“ dodává generální ředitel. Během uplynulé sezony Češi pokračovali v trendu, který přepravní společnosti zaznamenávají v průběhu posledních několika let – a to, že si nechávají zasílat zásilky přímo do výdejních míst, tzv. Parcelshopů.
„Stále více lidí tuto službu využívá a my očekáváme, že tento trend bude pokračovat i v roce 2021,“ dodává Horák.
Z celkového objemu to byly 2 miliony zásilek, které si příjemci nechali zaslat právě do výdejních míst a sami si je tam pak vyzvedli. V současné době má PPL po celé České republice více než 2300 partnerských Parcelshopů. Pro příjemce zásilky to přináší spoustu výhod, například si zásilku vyzvednou třeba cestou z práce nebo dle svých časových možností. Mnozí vítají, že na vyzvednutí zásilky mají 7 dní, přináší jim to obrovskou časovou svobodu.
PPL loni oslavila 25 let na trhu a získala tak počtvrté titul Nejdůvěryhodnější značka v kategorii Balíkové služby. „Jsem velmi pyšný na to, že se nám podařilo obhájit tento titul. Každý článek je v celém procesu logistiky velmi důležitý. Velké poděkování patří zaměstnancům, 2000 řidičům v terénu, operátorům zákaznického centra, pracovníkům na depech a překladišti, v administrativě, ve vývoji a v Parcelshopech. Ti všichni přispěli k tomu, že naše sezona byla výjimečná. Jsem velmi rád, že v naší společnosti se udržuje firemní kultura, která je postavena na vášni pro balíky, skvělé soudržnosti a týmové práci,“ uzavírá Horák.
Přes silné turbulentní období, vládní restrikce a těžko odhadnutelný vývoj pandemické situace plánuje společnost PPL v roce 2021 navýšení kapacit, řadu investic a novinek v oblasti rozvoje a zkvalitňování svých služeb na trhu v ČR, ale i v oblasti zahraniční přepravy.
Zdroj: PR.Konektor
Praha, 19. ledna 2021